Hoppa till innehåll

Vbstub


WASD
 Dela

Rekommendera inlägg

varje gång jag startar datorn så finns det ett program på Aktivitet hanteraren som heter vbstub, när man stänger när det så blir det 2 vbstub & orsakar ett pop-up, när man sedan stänger ner dom 2 kommer 2 nya pop-up & det försvinner äntligen.

 

den orsakar även att dotorn blid seg & ibland behöver startas om direkt.

 

har gort en sökning i hela datorn (norton 2006) & defraggat men inget hjälper

 

 

 

hur får jag bort vbstub för alltid?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst AntonJ3000

nej, den bara kom dit någon gång, tur e att den går att stänga ner men den segar datorn & startar om varje gång datorn gör det..

 

Använd Nån register auto-start ändrare typ winclean(tror jag det hette) sen ta bort det

Eller så kan du leka med registret själv ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

OH! Jag har ett liknande virus. Den säger att typ alla program kan inte hittas... Det kommer altså ungefär 11 popups när jag loggar in. Om jag klickar på ok på allting så kommer det upp en ruta där det står att mitt virusskydd har hittat ett virus. Jag raderade det förut men det är kvar... Om jag går in där den hittade viruset så finns inte mappen där. Jobbigt! Och så står det inte att jag har flash, fasst jag har det. Man kan säga att jag har ett halvt flashprogram. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst AntonJ3000

Skaffa regrun och gör detta :

Removal:

Kill vbstub.exe process and remove vbstub.exe from Windows startup using RegRun Startup Optimizer.

Removal: vbstub.exe is removed by RegRun.

 

 

Alternativt:Döda processen och sen använd nått program som tar bort program från register autostarten*(eller gör det med registret själv)

 

*Winclean är ett pra program Gratis i 30 dagar

post-6856-1158422674_thumb.jpg

Redigerat av AntonJ3000
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skaffa regrun och gör detta :

Removal:

Kill vbstub.exe process and remove vbstub.exe from Windows startup using RegRun Startup Optimizer.

Removal: vbstub.exe is removed by RegRun.

 

 

Alternativt:Döda processen och sen använd nått program som tar bort program från register autostarten*(eller gör det med registret själv)

 

*Winclean är ett pra program Gratis i 30 dagar

 

regrun hittar den typ inte & den finns inte i WinCleans start progrma lista, vad ska jag göra :cry:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst AntonJ3000

Skaffa regrun och gör detta :

Removal:

Kill vbstub.exe process and remove vbstub.exe from Windows startup using RegRun Startup Optimizer.

Removal: vbstub.exe is removed by RegRun.

 

 

Alternativt:Döda processen och sen använd nått program som tar bort program från register autostarten*(eller gör det med registret själv)

 

*Winclean är ett pra program Gratis i 30 dagar

 

Prova Start(Nere i vänstra hörnet) sen alla program/program sen autostart och ta bort den där,om inte det funkar skicka en screenie på alla autostart program med winclean Redigerat av AntonJ3000
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...