B-Ball-Player Skrivet 19 September 2006 Rapport Dela Skrivet 19 September 2006 vet nån vart jag kan köpa en dvd brännar skiva som har 8 gb ? spelar ingenroll om det är från något annat land bara det finns? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Grenade Skrivet 19 September 2006 Rapport Dela Skrivet 19 September 2006 (redigerat) Jag tycker att du ska skaffa en DVD-DL (DVD Dual Layer) och det är en skiva med "Dubbla lager". På den kan man bränna ca 8 GB, alltså dubbelt så mycket information som en vanlig DVD-R eller RW skiva. Köp- och hyr filmer på DVD är oftast Dual Layer-skivor. Dock måste man ha en Dual Layer brännare för att kunna utnyttja detta. Priset på en sådan är ca 500 kronor upp till 1000, 1500 det beror på vilken hastighet du vill ha. En DL skiva kostar ca 60 kronor. Har man detta kan man skapa egna DVD filmer eller kan man bara ha den 8,5 GB stora minnet till att ha musik eller liknande på. :cool: Redigerat 19 September 2006 av Grenade Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 19 September 2006 Rapport Dela Skrivet 19 September 2006 Alla nya dvd-brännare har dessutom DL-stöd. Nästan. Dual layer skiva hittar du på t.ex. http://www.wesellcd.com, webbhallen.se eller Clas Ohlson. Kostnad ca 30-60kr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 19 September 2006 Rapport Dela Skrivet 19 September 2006 Vill bara påpeka att det är ganska onödigt med Dual-layer-skitvor så länge det är så dyrt. En vanlig R-skiva kostar 10 kr, medan en Dual Layer kostar runt 60 kr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
B-Ball-Player Skrivet 19 September 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 19 September 2006 (redigerat) Jag tycker att du ska skaffa en DVD-DL (DVD Dual Layer) och det är en skiva med "Dubbla lager". På den kan man bränna ca 8 GB, alltså dubbelt så mycket information som en vanlig DVD-R eller RW skiva. Köp- och hyr filmer på DVD är oftast Dual Layer-skivor. Dock måste man ha en Dual Layer brännare för att kunna utnyttja detta. Priset på en sådan är ca 500 kronor upp till 1000, 1500 det beror på vilken hastighet du vill ha. En DL skiva kostar ca 60 kronor. Har man detta kan man skapa egna DVD filmer eller kan man bara ha den 8,5 GB stora minnet till att ha musik eller liknande på. :cool: hej igen och tack så mycket för all hjälp funkar det att bränna dl skivor på nero 6 jag har köpt min data i maj ungefär 2006 Redigerat 19 September 2006 av B-Ball-Player Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 19 September 2006 Rapport Dela Skrivet 19 September 2006 Det hjälper oss inte när du har köpt daton. Jag tror att du kan bränna DL med Nero 6. Säg vad du har för dator så kan vi hjälpa dig med det också. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
B-Ball-Player Skrivet 19 September 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 19 September 2006 (redigerat) Jag tycker att du ska skaffa en DVD-DL (DVD Dual Layer) och det är en skiva med "Dubbla lager". På den kan man bränna ca 8 GB, alltså dubbelt så mycket information som en vanlig DVD-R eller RW skiva. Köp- och hyr filmer på DVD är oftast Dual Layer-skivor. Dock måste man ha en Dual Layer brännare för att kunna utnyttja detta. Priset på en sådan är ca 500 kronor upp till 1000, 1500 det beror på vilken hastighet du vill ha. En DL skiva kostar ca 60 kronor. Har man detta kan man skapa egna DVD filmer eller kan man bara ha den 8,5 GB stora minnet till att ha musik eller liknande på. :cool: PC för hemmakontoret FUJITSU SIEMENS SCAELO P http://www.leasy.se/images/website/product...ctImage620L.jpg Scaelo P är hela familjens PC med en fin balans mellan pris och prestanda. Den har allt du behöver för att komma igång med hemmakontoret. Du får en DVD brännare som ger dig möjlighten att skapa dina egna DVD skivor. Processor: Inter Celeron D346 3,06 GHz Internminne: 256 MB DDR2 Hårddisk: 160 GB SATA Optisk enhet: DVD brännare Grafik: nVida Geforce 6200LETC (64MB/256MB) Anslutningar: FireWire och USB 2.0 Kortläsare: 11in1 Ljudkort: AC97 onboard Högtalare: JA Modem: JA Nätverkskort: JA WLAN: NEJ Tillbehör: Standard tangentbort och mus Operativsystem: Windows XP Home Edition (SP2) Säkerhet: Symantec Norton Internet Security 2006 Priset är utan skärm Kontantpris: 6 895 kr. Dela upp din betalning i upp till 60 månader. Total kreditkostnad över 60 månader: 4 691 kr. tror att det är den här datan jag har det är samma utseende och samma märke Redigerat 19 September 2006 av B-Ball-Player Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst AntonJ3000 Skrivet 19 September 2006 Rapport Dela Skrivet 19 September 2006 Jag tycker att du ska skaffa en DVD-DL (DVD Dual Layer) och det är en skiva med "Dubbla lager". På den kan man bränna ca 8 GB, alltså dubbelt så mycket information som en vanlig DVD-R eller RW skiva. Köp- och hyr filmer på DVD är oftast Dual Layer-skivor. Dock måste man ha en Dual Layer brännare för att kunna utnyttja detta. Priset på en sådan är ca 500 kronor upp till 1000, 1500 det beror på vilken hastighet du vill ha. En DL skiva kostar ca 60 kronor. Har man detta kan man skapa egna DVD filmer eller kan man bara ha den 8,5 GB stora minnet till att ha musik eller liknande på. :cool: Finns en dator med Athon 64 processorMinne 1024 ram 200GIG hårdisk Och brännare Grafikkort = Ati nått Och massa bra saker för typ ba 6000kr Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Janaz Skrivet 19 September 2006 Rapport Dela Skrivet 19 September 2006 (redigerat) du kan köpa en blu-ray skiva dem kan klara upp till 30gb men kräver dock en blu-ray läsare kosatar ju en del pengar.. EDIT: sorry läst e inlägget fel står vart man kan köpa :meddum: Redigerat 20 September 2006 av Janaz Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst AntonJ3000 Skrivet 20 September 2006 Rapport Dela Skrivet 20 September 2006 Vill bara påpeka att det är ganska onödigt med Dual-layer-skitvor så länge det är så dyrt. En vanlig R-skiva kostar 10 kr, medan en Dual Layer kostar runt 60 kr. På nicos länk hittade jag Dual Layer för ca.20kr :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.