Hoppa till innehåll

Dvd Brännar Skiva


B-Ball-Player

Rekommendera inlägg

Jag tycker att du ska skaffa en DVD-DL (DVD Dual Layer) och det är en skiva med "Dubbla lager". På den kan man bränna ca 8 GB, alltså dubbelt så mycket information som en vanlig DVD-R eller RW skiva. Köp- och hyr filmer på DVD är oftast Dual Layer-skivor.

Dock måste man ha en Dual Layer brännare för att kunna utnyttja detta. Priset på en sådan är ca 500 kronor upp till 1000, 1500 det beror på vilken hastighet du vill ha. En DL skiva kostar ca 60 kronor.

Har man detta kan man skapa egna DVD filmer eller kan man bara ha den 8,5 GB stora minnet till att ha musik eller liknande på. :cool:

Redigerat av Grenade
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att du ska skaffa en DVD-DL (DVD Dual Layer) och det är en skiva med "Dubbla lager". På den kan man bränna ca 8 GB, alltså dubbelt så mycket information som en vanlig DVD-R eller RW skiva. Köp- och hyr filmer på DVD är oftast Dual Layer-skivor.

Dock måste man ha en Dual Layer brännare för att kunna utnyttja detta. Priset på en sådan är ca 500 kronor upp till 1000, 1500 det beror på vilken hastighet du vill ha. En DL skiva kostar ca 60 kronor.

Har man detta kan man skapa egna DVD filmer eller kan man bara ha den 8,5 GB stora minnet till att ha musik eller liknande på.  :cool:

 

 

 

 

hej igen och tack så mycket för all hjälp funkar det att bränna dl skivor på nero 6 jag har köpt min data i maj ungefär 2006

Redigerat av B-Ball-Player
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att du ska skaffa en DVD-DL (DVD Dual Layer) och det är en skiva med "Dubbla lager". På den kan man bränna ca 8 GB, alltså dubbelt så mycket information som en vanlig DVD-R eller RW skiva. Köp- och hyr filmer på DVD är oftast Dual Layer-skivor.

Dock måste man ha en Dual Layer brännare för att kunna utnyttja detta. Priset på en sådan är ca 500 kronor upp till 1000, 1500 det beror på vilken hastighet du vill ha. En DL skiva kostar ca 60 kronor.

Har man detta kan man skapa egna DVD filmer eller kan man bara ha den 8,5 GB stora minnet till att ha musik eller liknande på.  :cool:

 

 

 

 

 

 

 

PC för hemmakontoret

FUJITSU SIEMENS

SCAELO P

 

 

 

http://www.leasy.se/images/website/product...ctImage620L.jpg

 

 

Scaelo P är hela familjens PC med en fin balans mellan pris och prestanda. Den har allt du behöver för att komma igång med hemmakontoret. Du får en DVD brännare som ger dig möjlighten att skapa dina egna DVD skivor.

 

 

Processor: Inter Celeron D346 3,06 GHz

Internminne: 256 MB DDR2

Hårddisk: 160 GB SATA

Optisk enhet: DVD brännare

Grafik: nVida Geforce 6200LETC (64MB/256MB)

Anslutningar: FireWire och USB 2.0

Kortläsare: 11in1

Ljudkort: AC97 onboard

Högtalare: JA

Modem: JA

Nätverkskort: JA

WLAN: NEJ

Tillbehör: Standard tangentbort och mus

Operativsystem: Windows XP Home Edition (SP2)

Säkerhet: Symantec Norton Internet Security 2006

 

Priset är utan skärm

 

Kontantpris: 6 895 kr.

Dela upp din betalning i upp till 60 månader.

Total kreditkostnad över 60 månader: 4 691 kr.

 

 

tror att det är den här datan jag har det är samma utseende och samma märke

Redigerat av B-Ball-Player
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst AntonJ3000

Jag tycker att du ska skaffa en DVD-DL (DVD Dual Layer) och det är en skiva med "Dubbla lager". På den kan man bränna ca 8 GB, alltså dubbelt så mycket information som en vanlig DVD-R eller RW skiva. Köp- och hyr filmer på DVD är oftast Dual Layer-skivor.

Dock måste man ha en Dual Layer brännare för att kunna utnyttja detta. Priset på en sådan är ca 500 kronor upp till 1000, 1500 det beror på vilken hastighet du vill ha. En DL skiva kostar ca 60 kronor.

Har man detta kan man skapa egna DVD filmer eller kan man bara ha den 8,5 GB stora minnet till att ha musik eller liknande på.  :cool:

 

Finns en dator med Athon 64 processor

Minne 1024 ram

200GIG hårdisk

Och brännare

Grafikkort = Ati nått

Och massa bra saker för typ ba

6000kr

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

du kan köpa en blu-ray skiva dem kan klara upp till 30gb men kräver dock en blu-ray läsare kosatar ju en del pengar..

EDIT: sorry läst e inlägget fel står vart man kan köpa :meddum:

Redigerat av Janaz
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst AntonJ3000

Vill bara påpeka att det är ganska onödigt med Dual-layer-skitvor så länge det är så dyrt. En vanlig R-skiva kostar 10 kr, medan en Dual Layer kostar runt 60 kr.

 

På nicos länk hittade jag Dual Layer för ca.20kr :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...