Gäst DonKeN Skrivet 28 September 2006 Rapport Dela Skrivet 28 September 2006 Jag litar aldrig på mina mobilers räknare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 28 September 2006 Rapport Dela Skrivet 28 September 2006 Vadå för? En mobil's miniräknare är minst lika bra som en vanlig, bara man slår in rätt siffror... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 28 September 2006 Rapport Dela Skrivet 28 September 2006 Ne, tillåmed Windows Kalkylator var opålitlig så det infördes en Windows Uppdatering för den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Moberg Skrivet 28 September 2006 Rapport Dela Skrivet 28 September 2006 Räknar dem fel? :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shadowbeing Skrivet 28 September 2006 Rapport Dela Skrivet 28 September 2006 Ne, tillåmed Windows Kalkylator var opålitlig så det infördes en Windows Uppdatering för den. :blink: Påstår du att det är fel med miniräknaren man har på datorn nu, eller vad? :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 29 September 2006 Rapport Dela Skrivet 29 September 2006 Mobilräknare kan räkna fel ja, detta förklarade min fysiklärare för mig i 9an. Minns inte riktigt varför, men de är oftast för enkla. Vill man bara plussa 2 tal (eller liknande) så duger de naturligtvis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oden Skrivet 29 September 2006 Rapport Dela Skrivet 29 September 2006 Kan inte gå en lektion utan grafräknare, den räknar i alla fall inte fel. För övrigt är det bra med betyg tidigt så att man börjar sätta igång och plugga. Inga betyg = ingen pluggar = ingen lär sig något. Vet inte vad jag tycker om NP i tvåan, men antar att de inte är så avancerade, så det går nog ann. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Moberg Skrivet 29 September 2006 Rapport Dela Skrivet 29 September 2006 Kan inte gå en lektion utan grafräknare, den räknar i alla fall inte fel. För övrigt är det bra med betyg tidigt så att man börjar sätta igång och plugga. Inga betyg = ingen pluggar = ingen lär sig något. Vet inte vad jag tycker om NP i tvåan, men antar att de inte är så avancerade, så det går nog ann. Ingen pluggar = Ingen klarar någon kurser. Så jag tror nog några pluggar även om det inte finns betyg ;] Jo jag gillade min grafritande räknare, tills jag tappade bort den efter halva tvåan :P Nu får man använda huvudet för det mesta, eller snylta lite då o då ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
msxmsx Skrivet 12 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2006 Tänkte bara flika in att man gör nationella prov i 3:an, 5:an samt 9:an. Men det man gör i 3:an samt 5:an är endast statistiska och för att få en bild av hur eleven ligger till. De i trean vet det flesta inte ens om är nationella prov, det märks över huvud taget inte. Det är ju en viss skillnad på åk 9 nat. prov och de andra... I 3:an så är det inte obligatoriskt.I 5:an och 9:an är det obligatoriskt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 12 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2006 man har nationella prov i 1an också Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 12 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2006 (redigerat) Jag tycker att det kommer bli bättre. Föresten får lärarna redan nu beslagta mobiler. Sker i alla fall på vår skola. Bättre med hårdare tag enligt mig. Stör mig på alla som stör på lektionerna(på idrotten bråkar de så att vi aldrig kan börja och sedan klagar de på att vi aldrig hinner göra något). EDIT. Btw, Kalkylatorn har inte sqrt (roten ur). Ska göra en egen med roten ur. :D Redigerat 12 Oktober 2006 av Chainsawkitten Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 18 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2006 Tycker det är mycket, mycket bra att det blir så. Skolan kan du bli så mycket bättre. Är inte detta mer en debatt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.