tHOORd Skrivet 12 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2006 Man kan byta ut något i bilen så att man kan använda etanol som drivmedel, men om man "monterade" det fel, så skulle man förstöra miljön ännu mer än vad bensin orsakar. På många bilar som har en elektronisk flerpunkts bränsleinsprutning så kan man köpa ett system som etanolkonverterar bensinmotorer. Men som jag har nämnt tidigare så kommer bilen att dra mer bensin/alkohol, ungefär en sisådär 30% mer än om man skulle har kört på bensin. Det vi ska lägga ner pengar på är att minska utsläppen från bensinmotorer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
splintercell987 Skrivet 12 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2006 Etanol är naturligt, billigt och effektivt så varför görs det inte reklam om etanolbilar då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tHOORd Skrivet 12 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2006 Etanol är naturligt, billigt och effektivt så varför görs det inte reklam om etanolbilar då? Det görs reklamer om etanolbilar, men effektivt är det väl knappast jämfört med bensinen. Dom flesta etanolbilar kan även gå på bensin så etanolbilar i sig är väl inte så miljövänliga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 13 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Oktober 2006 Då är ju etanolbilar ganska onödiga om de kan drivas med hjälp av bensin. Enligt mig så är det bara bilar som går på miljövänligt bränsle som ska få lov att kallas "miljöbilar". Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
splintercell987 Skrivet 13 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Oktober 2006 Då är ju etanolbilar ganska onödiga om de kan drivas med hjälp av bensin. Enligt mig så är det bara bilar som går på miljövänligt bränsle som ska få lov att kallas "miljöbilar". Men man behöver inte ha bensin i tanken på en etanolbil för då blir det ingen vits med att ha en etanolbil om man har bensin i den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 13 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Oktober 2006 Det är just det jag menar, thOOrd sa ju att etanolbilar även kan gå på bensin. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
splintercell987 Skrivet 13 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Oktober 2006 Etanol bidrar inte till växthuseffekten lika mycket som bensin gör. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 14 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 14 Oktober 2006 (redigerat) Fattar du inte vad jag skriver eller? Etanol bilar kan drivas med både etanol och bensin. Redigerat 14 Oktober 2006 av Ripto Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Kaktus-Killen Skrivet 14 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 14 Oktober 2006 Sluta utvekla kärnkraftverk. Släpper ut så himmla mycket gaser. och arbetet skulle sölas ner tack vare att det tar folk längre tid att ta sig till platser. vi hade inte fått ett bättre samhälle, snarare likadant fast med sämre arbetskraft. Vad vi än gör så skjuter det bara upp dagen då allt går åt h*lvete, men jag tänker inte leva som nån jäkla trädkramare o miljönisse bara för att senare generationer ska få det "bättre" Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Skellington Skrivet 14 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 14 Oktober 2006 (redigerat) bara jorden är kvar i typ 70 år till är jag nöjd iaf :) Redigerat 14 Oktober 2006 av Skellington Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
splintercell987 Skrivet 15 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2006 bara jorden är kvar i typ 70 år till är jag nöjd iaf :) Vad är det för snack? Ska jorden inte finnas längre så? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 15 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2006 Vad han menar är att om ca 70 år så kommer han vara död, och då skiter han i vad som händer, eftersom det inte påverkar honom -.-' Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.