Hoppa till innehåll

Vuxna Och Spelvärlden


Majiwaru

Rekommendera inlägg

Det här ämnet har tagits upp tusentals och åter tusentals gånger.

Men jag tar upp det igen.

 

Vuxna och spel

en kombination som inte är speciellt populär.

Visst det finns vuxna som försörjer sig på spel. Men jag menar, hur många födda innan 1965 gillar att spela spel?

Istället för att bara ta ett försiktigt steg tillbaka så säger dom att det är dåligt(dom* givetvis inte alla, men majoritet)

klassiskt quote:

"Dagens ungdom, gör inget annat än att plinka med sina mobiler och spela sina spel."

 

Visst, en del BLIR faktiskt helt POFF i skallen, men dom andra 98% som inte blir det då?

Jag tycker det är helt ok att sitta framför tv/dator hur mycket man vill om man:

har en social umgängeskrets som man inte säger nej till framför spel

äter bra

är i sund form

 

Dessutom, spel kan faktiskt hjälpa en utveckla sina kunskaper mer.

Tex. reaktioner, språk osv.

Jag lärde mig engelska i 3:an då jag spelade mycket spel.

Jag spelar fortfarande mycket spel, jag har aldrig hamnat i slagsmål, aldrig avfyrat ett skjutvapen mot någon, eller över huvud taget faktiskt.

Sköter skolan, gör mina läxor, är med mina kompisar, blir inte helt sinnesrubbad om någon säger till mig att jag måste ta en paus/sluta spela för att jag spelat för mycket.

 

Vad anser ni?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 50
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Hade inte spel funnits så hade jag vart sugig på Engelska. Redan i 1:an och 2:an började jag lära mig grunderna när jag spelade Pokemon spelen och Supermario. Tillskillnad från skolan så har jag lärt mig Engelska mer än vad jag lär mig vid Engelskalektionerna.

Men jag har inte problem med spel. Jag vet att många blir aggresiva om någon stör den men jag är inte en av dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

datorer och tv och spel kommer vara framtidens källa för att lära sig saker som språk/matte/ och andra ämnen..

 

jag tycker faktiskt att det är påväg dit iallafal..

 

jag kunde typ 3:ans engelska när jag gick i 2an..

 

och i 7:an var jag bäst på ett engelska prov i klassen.. (39,5 av 40 :P)

 

och man tränar reflexer..

 

man förstår mer hur saker fungerar..

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vuxna människor har fel iaf oftast om spel. Vissa människor som spelar mycket data/tv spel blir konstiga men bara ett litet fåtal inte alls många. Så jag tycker precis som Majiwaru om man är med sina kompisar gör sin läxor mm. så är det hellt okej. För tv-spel är ju bra läromedel som sagt i engelskan och mycket mycket mera. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Twiztha_MF

Preics som Majiwaru har jag det

 

och visst vi kan bli sura om vi sitter i en viktig match och mamma kommer in och säger nu får du stänga av men det finns nog endel saker som dom blir sura av också och dom är nog like triviala dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De vuxna som säger så vet inte ett skit. Dom har läst i tidningen en eller två gånger om någon som blivit koko av tv-spel och sen tror dom automatiskt att alla blir det. Sen tror jag inte att någon tar upp en pistol och börjar skjuta omkring sig enbart för att dom spelat CS. Dom är antagligen redan sjuka i huvudet, och sen får dom bara idén av CS.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det här ämnet har tagits upp tusentals och åter tusentals gånger.

Men jag tar upp det igen.

 

Vuxna och spel

en kombination som inte är speciellt populär.

Visst det finns vuxna som försörjer sig på spel. Men jag menar, hur många födda innan 1965 gillar att spela spel?

Istället för att bara ta ett försiktigt steg tillbaka så säger dom att det är dåligt(dom*  givetvis inte alla, men majoritet)

klassiskt quote:

"Dagens ungdom, gör inget annat än att plinka med sina mobiler och spela sina spel."

 

Visst, en del BLIR faktiskt helt POFF i skallen, men dom andra 98% som inte blir det då?

Jag tycker det är helt ok att sitta framför tv/dator hur mycket man vill om man:

har en social umgängeskrets som man inte säger nej till framför spel

äter bra

är i sund form

 

Dessutom, spel kan faktiskt hjälpa en utveckla sina kunskaper mer.

Tex. reaktioner, språk osv.

Jag lärde mig engelska i 3:an då jag spelade mycket spel.

Jag spelar fortfarande mycket spel, jag har aldrig hamnat i slagsmål, aldrig avfyrat ett skjutvapen mot någon, eller över huvud taget faktiskt.

Sköter skolan, gör mina läxor, är med mina kompisar, blir inte helt sinnesrubbad om någon säger till mig att jag måste ta en paus/sluta spela för att jag spelat för mycket.

 

Vad anser ni?

 

Jag anser att var och en sköter sig själva. Alla ska få spela om de vill, ingen ska lägga sig i.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De vuxna som säger så vet inte ett skit. Dom har läst i tidningen en eller två gånger om någon som blivit koko av tv-spel och sen tror dom automatiskt att alla blir det. Sen tror jag inte att någon tar upp en pistol och börjar skjuta omkring sig enbart för att dom spelat CS. Dom är antagligen redan sjuka i huvudet, och sen får dom bara idén av CS.

 

Precis som kola king skrev här ovanför så har dem läst nån grej i tidning och tror at deras barn kommer bli galna och skjuta ihjäl nån människa. Dem tror på allt dem hör :P
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...