Hoppa till innehåll

Vuxna Och Spelvärlden


Majiwaru

Rekommendera inlägg

Det här ämnet har tagits upp tusentals och åter tusentals gånger.

Men jag tar upp det igen.

 

Vuxna och spel

en kombination som inte är speciellt populär.

Visst det finns vuxna som försörjer sig på spel. Men jag menar, hur många födda innan 1965 gillar att spela spel?

Istället för att bara ta ett försiktigt steg tillbaka så säger dom att det är dåligt(dom*  givetvis inte alla, men majoritet)

klassiskt quote:

"Dagens ungdom, gör inget annat än att plinka med sina mobiler och spela sina spel."

 

Visst, en del BLIR faktiskt helt POFF i skallen, men dom andra 98% som inte blir det då?

Jag tycker det är helt ok att sitta framför tv/dator hur mycket man vill om man:

har en social umgängeskrets som man inte säger nej till framför spel

äter bra

är i sund form

 

Dessutom, spel kan faktiskt hjälpa en utveckla sina kunskaper mer.

Tex. reaktioner, språk osv.

Jag lärde mig engelska i 3:an då jag spelade mycket spel.

Jag spelar fortfarande mycket spel, jag har aldrig hamnat i slagsmål, aldrig avfyrat ett skjutvapen mot någon, eller över huvud taget faktiskt.

Sköter skolan, gör mina läxor, är med mina kompisar, blir inte helt sinnesrubbad om någon säger till mig att jag måste ta en paus/sluta spela för att jag spelat för mycket.

 

Vad anser ni?

 

men varrå då min farsa äger mig i colin mcrae 2,3,4 och nfsu ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 50
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Twiztha_MF

dom som blir dumma i huvet och springer runt och skjuter alla i huvet brukar födas med att vara psyko, ingen har hittils gjort det bara för att dom har spelat spel, dom har haft störningar innan, j*vla dum huven.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Tomatketchup

Det är Thompson som har påverkat föräldrar för att inte köpa våldsamma spel.

 

Exakt,bara om någon t.ex krashar i World Trade Center med flygplan säger han:

 

-Tv-spel,inget annat,och absolut inte teorrister.Och absolut inte från al-Quaida,det är tv-spel.Jag tror att det var tv-Thompson i allafall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

dom som blir dumma i huvet och springer runt och skjuter alla i huvet brukar födas med att vara psyko, ingen har hittils gjort det bara för att dom har spelat spel, dom har haft störningar innan, j*vla dum huven.

 

Man kan bli påverkad av spel, dock så är det ingen majoritet som blir det utan ett väldigt litet antal.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man blir snarare mer påverkad av filmer, det är sjukt att spel har 18-års gränser när det finns filmer som är fem gånger värre.

 

Det går inte och styra karaktärerna på en film som man vill. Men på ett spel kan man göra det. T.ex, dra ut någon från en bil och sen slå på nacken. Jag skrev inte det för att våldsamma spel ska förbjudas. Jag är typ vansinnig för att Postal2 slutade tillverkas.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...