Hoppa till innehåll

Kolla Saker I Datorn?

Rekommendera inlägg

Skrivet

Jag ska kanske köpa Star Wars: jedi knight: jedi academy men det står att man måste ha 450MHZ men jag har bara 400MHZ. (det har nåt att göra med grafikkortet) Jag har demon och den funkar jätte bra. Men kan det där med MHZ ha nåt att göra med det riktiga spelet?

Och så skulle jag vilja veta hur man kollar det här på sin dator:

Proccesor?

Hur mycke minne man har kvar på hårddisken?

Hur stor ram man har? (mb)

Grafikkortets ram? (mb)

För dom som vill ladda ner domon kan man göra det här: Star Wars: jedi academy "demo"

Skrivet (redigerat)

Så mycket som jag sitter vid datorn så är de tkonstigt att jag itne vet mer än vad jag gör... men lite vet jag iaf:

(Om du nu har Windows (xp?))

Högerklicka på den här datorn och välj egenskaper. Under fliken Allmänt så ska det stå vilken Hz processorn har och hur många B minne du har.

Om du sedan öppnar Den Här Datorn så är det abra att markera en hårddisk (C:) så borde det stå i ststusfältet hur mycket utrymme du använt av hårddisken, ananrs såhögerklickar du > egenskaper och under fliken allmänt ser du en skiva, som i mitt fall är helt blå. (Full :P)

I enhetshanteraren(Den Här Datorn > Egenskaper > Maskinvara > Enhetshanteraren) så kan amn se vad man har för grafikkort, vet inte om man kan se hur många B det har där...

Redigerat av Moberg
Skrivet (redigerat)

Okej tack. Jag har nog lite mer minne än dej kvar :P Lite mindre än en fjärdedel av den blåa skivan är blått på min dator. resten lila.

Det där me Hz processorn och B minne fatta jag inte?

nu.bmp

nuu.bmp

Redigerat av tyresö
Gäst Twiztha_MF
Skrivet

alltså vad för MHz har du MHz i processor eller vad du msåte säga vad det är för MHz du räknar på.

Skrivet

ursäkta om du har windows xp så funkar den inte för det funkar bara på windows 95/98 står det på skivan

Skrivet (redigerat)

Jaha, du ska inte högerklicka på en genväg till den här datorn, utan själva 'Den Här Datorn', den ligger på skrivbordet för mig, fast jag har inte flera olika användare iofs... hmm...

Och det är på den rutan som du då får upp som det står hur många Hz (MHZ/GHz) rocessorn har och och hur många B (kB/MB/GB) minne...

EDIT: Om du öppnar utforskaren så ska du kunna högerklicka o välja egenskaper på den här datorn i filträdet till vänster.

Redigerat av Moberg

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...