Sidney Skrivet 23 September 2006 Rapport Skrivet 23 September 2006 Jag ska kanske köpa Star Wars: jedi knight: jedi academy men det står att man måste ha 450MHZ men jag har bara 400MHZ. (det har nåt att göra med grafikkortet) Jag har demon och den funkar jätte bra. Men kan det där med MHZ ha nåt att göra med det riktiga spelet? Och så skulle jag vilja veta hur man kollar det här på sin dator: Proccesor? Hur mycke minne man har kvar på hårddisken? Hur stor ram man har? (mb) Grafikkortets ram? (mb) För dom som vill ladda ner domon kan man göra det här: Star Wars: jedi academy "demo" Citera
Gäst Moberg Skrivet 23 September 2006 Rapport Skrivet 23 September 2006 (redigerat) Så mycket som jag sitter vid datorn så är de tkonstigt att jag itne vet mer än vad jag gör... men lite vet jag iaf: (Om du nu har Windows (xp?)) Högerklicka på den här datorn och välj egenskaper. Under fliken Allmänt så ska det stå vilken Hz processorn har och hur många B minne du har. Om du sedan öppnar Den Här Datorn så är det abra att markera en hårddisk (C:) så borde det stå i ststusfältet hur mycket utrymme du använt av hårddisken, ananrs såhögerklickar du > egenskaper och under fliken allmänt ser du en skiva, som i mitt fall är helt blå. (Full :P) I enhetshanteraren(Den Här Datorn > Egenskaper > Maskinvara > Enhetshanteraren) så kan amn se vad man har för grafikkort, vet inte om man kan se hur många B det har där... Redigerat 23 September 2006 av Moberg Citera
Sidney Skrivet 23 September 2006 Författare Rapport Skrivet 23 September 2006 (redigerat) Okej tack. Jag har nog lite mer minne än dej kvar :P Lite mindre än en fjärdedel av den blåa skivan är blått på min dator. resten lila. Det där me Hz processorn och B minne fatta jag inte? nu.bmp nuu.bmp Redigerat 23 September 2006 av tyresö Citera
igglypuff Skrivet 23 September 2006 Rapport Skrivet 23 September 2006 man tackar för infon, jag hade visst 2gb ram och 300 gb hårdisk + ATI RADEON X600 series grafikkort (256 mb) Citera
Gäst Twiztha_MF Skrivet 23 September 2006 Rapport Skrivet 23 September 2006 alltså vad för MHz har du MHz i processor eller vad du msåte säga vad det är för MHz du räknar på. Citera
Gäst aso090 Skrivet 24 September 2006 Rapport Skrivet 24 September 2006 ursäkta om du har windows xp så funkar den inte för det funkar bara på windows 95/98 står det på skivan Citera
Gäst Moberg Skrivet 24 September 2006 Rapport Skrivet 24 September 2006 (redigerat) Jaha, du ska inte högerklicka på en genväg till den här datorn, utan själva 'Den Här Datorn', den ligger på skrivbordet för mig, fast jag har inte flera olika användare iofs... hmm... Och det är på den rutan som du då får upp som det står hur många Hz (MHZ/GHz) rocessorn har och och hur många B (kB/MB/GB) minne... EDIT: Om du öppnar utforskaren så ska du kunna högerklicka o välja egenskaper på den här datorn i filträdet till vänster. Redigerat 24 September 2006 av Moberg Citera
taljin Skrivet 24 September 2006 Rapport Skrivet 24 September 2006 aså är ni noobs elr vad tryck bara kör... sen skriver du in dxdiag så komer det up en ruta : / Citera
Gäst Moberg Skrivet 24 September 2006 Rapport Skrivet 24 September 2006 Trevlig man kan vara då taljin! Men tack för programnamnet. :P Citera
Gäst Twiztha_MF Skrivet 24 September 2006 Rapport Skrivet 24 September 2006 tänkte säga det med start>kör>dxdiag. Citera
Gäst Moberg Skrivet 24 September 2006 Rapport Skrivet 24 September 2006 tänkte säga det med start>kör>dxdiag. Jaha? Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.