Gäst Plopp Skrivet 26 September 2006 Rapport Dela Skrivet 26 September 2006 Jag behöver hjälp med en fråga. Frågan lyder så här: Efter valet 2006 står alliansen som segrare, varför vann de trots att Sverige är i en högkonjunktur? Svår är den men försök och hjälp :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst lordifan Skrivet 26 September 2006 Rapport Dela Skrivet 26 September 2006 det var en väldigt svår fråga och jag försökte men den var tyvärr för svår... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Plopp Skrivet 26 September 2006 Rapport Dela Skrivet 26 September 2006 (redigerat) hehe jag vet :P men jag måste veta. Nån annan som vet :huh: Redigerat 26 September 2006 av Plopp Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
citrusfrukt Skrivet 26 September 2006 Rapport Dela Skrivet 26 September 2006 Folk ville väl ha förändring och gick på moderaternas kampanj. Alltså blev de förtrollade av den nya babyblå färgen! :medieval: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Plopp Skrivet 26 September 2006 Rapport Dela Skrivet 26 September 2006 okej finns det fler förslag :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 26 September 2006 Rapport Dela Skrivet 26 September 2006 Kanske för att folket tyckte att Socialdemokraterna inte gjort det mycket bättre i Sverige på senare år och att Göran Persson varit statsminister för länge. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Plopp Skrivet 26 September 2006 Rapport Dela Skrivet 26 September 2006 ja det kan det vara men finns det mer förslag :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anderlecht91 Skrivet 26 September 2006 Rapport Dela Skrivet 26 September 2006 Jag behöver hjälp med en fråga. Frågan lyder så här: Efter valet 2006 står alliansen som segrare, varför vann de trots att Sverige är i en högkonjunktur? Svår är den men försök och hjälp :) Högkonjuktur betyder att Sverige har en bra ekonomi och att de mesta flyter på. Att Alliansen vann fastän Sverige är under högkonjuktur, verkar som din lärare e sosse och de myglar ju med alla problem som finns. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 26 September 2006 Rapport Dela Skrivet 26 September 2006 Efter att Sossarna inte uppfyllde alla löften så gick 2.9% från sossarna till alliansen. År2000 Sossarna vann---Lögnerna---2.9% av sossarna gick över till---->Moderaterna Riksdagen2006. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Amaeli Skrivet 26 September 2006 Rapport Dela Skrivet 26 September 2006 Socialdemokraterna som stått på det mindre sucsesivas sida en längre period har under lång tid haft makten över vårt avlånga land. Men med tanke på allt uppskjutande av loverier göran persson gjort på sistone var det väll ingen chok att de borgliga vann. Nu är frågan hur Reinfeldt kan hålla upp till sina höga loverier och om Persson kan ta igen sig efter detta valdramat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Plopp Skrivet 27 September 2006 Rapport Dela Skrivet 27 September 2006 okej tack för hjälpen det räcker nog :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Moberg Skrivet 28 September 2006 Rapport Dela Skrivet 28 September 2006 Nu är frågan hur Reinfeldt kan hålla upp till sina höga loverier och om Persson kan ta igen sig efter detta valdramat. Göran har sagt att han ska avgå som partiledare -_- Svaret: Därför att det var fler människor som röstade på dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.