Hoppa till innehåll

Läxa


Gäst Plopp

Rekommendera inlägg

Allt rött blir blååååttt (8)

 

Asså.

Många var trötta på GPs kompis-samhälle och hans byrokrati.

Många var trötta på de boehöriga lärarna i skolorna.

Många var trötta på att få vänta över 10 år för att få bli opererade.

Många var trötta på att skatten var så hög och att de som har kämpat sig upp i samhället skulle få betala för de andra som inte riktigt orkat.. Med vissa undantag.

 

Moderaterna ville sänka byråkratin och låta pengarna gå till bla läraryrket och göra det mer attraktivt.

 

Moderaterna ville med sänka arbetsgivaravgiften så att det skulle bli lättare att kunna anställa folk.. Och på så sätt bota arbetlösheten.

 

Skatterna ville också moderaterna sänka. Genom att arbetsgivaravgiften är lägre och att man sänker bidraget så tvingar man nästan folk till att jobba (lite hårt.. Men men) Och på så sätt så istället för att 50 pers jobbar och betalar ut skatt till dom andra 100. Så jobbar nu kanske 80 pers.. Och på det sättet så delas skattsumman ut på flera.

 

..Jag kan fortsätta i oändlighet. Men du fattar poängen, right?

 

Samt så var det vänstra blocket på tok för splittrat för att kunna fortsätta styra sverige, enligt många.

Gör ditt egna lilla svar av detta så löser sig allt o.o

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Läste en lång artikel om just detta ämnet, synd att mitt minne sviker mig -.-

Du kan säkert hitta den om du googlar lite.

 

Kan ju också vara detta att det är högkonjuktur --> folk får mer pengar --> vill ha lägre skatter, inte beroende av bidrag --> röstar höger.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...