Slumpen Skrivet 26 September 2006 Rapport Dela Skrivet 26 September 2006 Tja, back again ;) nvm Min win 98 är hel mysko, ibland kan den bara låsa sig, sen när jag försöker starta den så piper den :o fattar ingenting. Plus när datorn "scanar" igenom datorn efter fel (som du slipper om du stänger av datorn bla bla bla...) så kan en fil komma upp ibland. har tagit bort den varje gång men den kommer fortfarande up ibland :s jag har formaterat datorn sisodär 5 gånger och problemet kvarstår! Så finns det någon där ute som har haft samma problem och vet hur man ska göra eller nån smart j*vel. HJÄLP MIG!!! Den som ger mig lösningen till problemet kan typ få alla fuska mynt typ :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Keyser_Soze Skrivet 26 September 2006 Rapport Dela Skrivet 26 September 2006 kolla in min guide, vet inte om den hjälper dig mend et är värt ett försök =) http://www.fuska.se/forum/Guide_Foer_Att_S...are-t69269.html Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slumpen Skrivet 26 September 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 26 September 2006 "6: Formatera om "Lokaldisk C:" Detta ska ta bort alla virus. Men dock försvinner all information på den hårddisken." Som jag sa, formaterat burken ack så många gånger men problemt finns fortfarande där :/ plus har jag kört AD till ingen nytta :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Keyser_Soze Skrivet 26 September 2006 Rapport Dela Skrivet 26 September 2006 hmm.. btw jag lästa nog inte så noga, omd en piper när du startat så tyder det på något hårdvaru fel, 1 pip = datorn är okay så altså är det någon komponent som inte funkar som den ska, kolla om det står något på skärmen, FEL står ofta i RÖD text Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slumpen Skrivet 26 September 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 26 September 2006 Skärmen startar inte :s fråga kan det ha något med nätvärkskortet att göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 26 September 2006 Rapport Dela Skrivet 26 September 2006 (redigerat) Vad har du för BIOS (Det står när du startar datorn)? AwardBIOS, AMI? Pipkoderna är olika för olika BIOS. Nej, nätverkskortet har inget med skärmen att göra. [EDIT: Hur många gånger piper det?] Redigerat 26 September 2006 av Jokinen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slumpen Skrivet 26 September 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 26 September 2006 Jo en kille jag har pratat med sa att det kan ha något med temperaturen att göra :/ han sa också nått om BIOS!? är inte så het på datorer :P När jag startar datorn låter den som vanligt i 3 sek, sen kommer ett ganska långt "piiiip" typ ett tag sen "piiip" igen så håller det på. har för mig att datorn startar om sig själv efter ett tag men med samma symtom! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 26 September 2006 Rapport Dela Skrivet 26 September 2006 Hmm...svårt att läsa koden om du inte vet vilket BIOS du har. Om vi antar att du har Phoenix AwardBIOS, betyder ett långt pip följt av 2 korta pip att det är ett videofel. Vilket skulle kunna förklara att skärmen inte startar. Känner du igen att du har sett Phoenix AwardBIOS när du startat datorn? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 26 September 2006 Rapport Dela Skrivet 26 September 2006 Jag tror någon program har krånglat med dina BIOS inställningar för Hårddisken och processorn samtidigt. Nollställ dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slumpen Skrivet 26 September 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 26 September 2006 okey, den låste sig nyss. Man måste hålla inne knappen typ 12-15 sek innan den dör. sen när man startar den så piper den långa pip med kort mellan rum och så håller den på, om och om igen. lustiga är att jag stängde av den, slog på burken startaden och den funkade?!?! lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Leenus Skrivet 26 September 2006 Rapport Dela Skrivet 26 September 2006 dammsug skiten... :P ärligt, det gjorde jag... mitt grafikkort vart helt igentäppt med damm... men på datorn stod det att det var drivrutinsfel... så prova med att dammsuga datorn det hjälpte för mig iaf... <B>Men dammsug FÖRSIGTIGT</B> :lol: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 26 September 2006 Rapport Dela Skrivet 26 September 2006 Bra att den fungerar...men om det återkommer: Långa pip som aldrig slutar brukar endast komma (för mig) om man t.ex klockat processorn för mycket eller liknande. Isåfall bör du följa Donkens råd att återställa CMOS. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.