Hoppa till innehåll

Behöver Hjälp Med Pc:n


Gäst J0ltFlame

Rekommendera inlägg

Gäst J0ltFlame

Hejsan! Jag har ett spel som fungerat tidigare, men efter omformateringen så händer detta när jag står det så här: " Se till att du har DirectX 9.0 eller högre installerat, vilket jag har och sedan står det " Kontrolllera ochkså att ditt grafikkort uppfyller minimikraven och det gör eftersom spelet fungerat tidigare, sedan står det att jag ska kontrollera om jag inte stängdt av hårdvaruacceleration i egenskaper för grafikkortet!! Kanske jag ska ladda ner de senaste drivutinerna till datorn och hur gör jag det: Jag har Intel® Jag är tacksam för svar!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Sandkaka

På tillverkarens hemsida.

Har du t.ex. Compaq så finns alla drivrutiner på deras hemsida.

Har du en hemmabyggd dator utan speciellt märke får du gå in på vardera av komponenternas tillverkares hemsida.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Sandkaka

Jaja..

Men på framsidan av din dator borde det stå:

COMPAQ i röd text, samt en bit nedanför:

Presario [sifferkombination].

 

Om du hittar den sifferkombinationen så kan jag hjälpa dig med drivrutinerna.

Redigerat av Sandkaka
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du har integrerat grafikkort är det inte säkert att det klarar minimumkraven. De flesta integrerade grafikkort är rätt dåligt tyvärr... men om du bara vill ha ett enkelt så kostar ett separat grafikkort inte så värst mycket. Nya drivrutiner kommer nog tyvärr inte att hjälpa, det finns inga spel som inte är jättegamla som du kan köra på ett integrerat grafikkort.

 

Flyttar tråd till PC...

Redigerat av nico
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...