Hoppa till innehåll

Hjälp Med Hemsida


anton91856

Rekommendera inlägg

Gäst Moberg

Mhm okej... Jo det borde det väl finnas. Hur lagrar du texten som användarna skriver in då? Är det inte bara att de skriver in html som vanligt så skrivs det också ut sen?

 

Annan kanske man kan använda BBCODE? (Inget jag vet något om men.)

 

Men tänk vad mycket hyss dina användare kan göra när de får börja använda html...

Redigerat av Moberg
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Modade scriptet lite åt dig. Men jag varnar dig, för det första är det inte bra att kunna använda html ens i presentationen, men framför allt så påverkar eventuellt denna ändring hela communityt, dvs fler ställen där du kan skriva in saker än bara presentationen, t.ex. pm's! Är nu inte 100% säker, har inte kollat igenom scriptet så mycket men det är förmodligen så. Vill man begränsa till bara pressen krävs lite mer arbete vilket jag tyvärr inte orkar fixa åt dig.

 

Annars då; ladda ner bifogad fil, ändra filnamnet från sqldb.txt till sqldb.asp. Ta en kopia av den gamla filen som ligger i mappen Include, spara på ett bra ställe, och lägg sedan in den nya filen i Include-mappen såborde det funka. Skulle något bli fel, plocka bara fram den gamla igen och ersätt.

sqldb.txt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...