anton91856 Skrivet 30 September 2006 Rapport Dela Skrivet 30 September 2006 Hej jag håller på med en hemsida , och jag undrar hur man gör för att fixa så att det blir HTML på inställingar, alltså att mina medlemmar kan ändra sina profiler i HTML. Mvh Anton :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Moberg Skrivet 30 September 2006 Rapport Dela Skrivet 30 September 2006 Kan man få lite mera information om vad du håller på med? ^^ Förresten vill du väl ändå inte att de oinskränkt ska kunna använda html? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
anton91856 Skrivet 1 Oktober 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2006 Alltså jag håller på med en community. Och den är helt klar, men det jag vill ändra är att på inställningar ska man kunna ändra sin profil i HTML i stället för bara i text. Finns det något script elelr något för det ? Mvh Anton Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Moberg Skrivet 1 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2006 (redigerat) Mhm okej... Jo det borde det väl finnas. Hur lagrar du texten som användarna skriver in då? Är det inte bara att de skriver in html som vanligt så skrivs det också ut sen? Annan kanske man kan använda BBCODE? (Inget jag vet något om men.) Men tänk vad mycket hyss dina användare kan göra när de får börja använda html... Redigerat 1 Oktober 2006 av Moberg Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 1 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2006 Vad är det för typ av communtiy du använder dig av (typ phpBB eller invision free)? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
anton91856 Skrivet 1 Oktober 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2006 Jag har ett eget community Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 1 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2006 Okej, du menar att du har kodat det själv eller vad? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
anton91856 Skrivet 1 Oktober 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2006 Nej jag har laddat ner det. Men det jag vill ha HJÄLP med är att fixa så mina medlemmar kan ändra sina sidor med hjälp av HTML. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Sandkaka Skrivet 1 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2006 (redigerat) Det är helt olika i olika plattformar.. Vad har du för plattform? e107? Phpbb? invision-free? Redigerat 1 Oktober 2006 av Sandkaka Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
anton91856 Skrivet 1 Oktober 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2006 pbfsoft.com's community 2.0 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 1 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2006 Modade scriptet lite åt dig. Men jag varnar dig, för det första är det inte bra att kunna använda html ens i presentationen, men framför allt så påverkar eventuellt denna ändring hela communityt, dvs fler ställen där du kan skriva in saker än bara presentationen, t.ex. pm's! Är nu inte 100% säker, har inte kollat igenom scriptet så mycket men det är förmodligen så. Vill man begränsa till bara pressen krävs lite mer arbete vilket jag tyvärr inte orkar fixa åt dig. Annars då; ladda ner bifogad fil, ändra filnamnet från sqldb.txt till sqldb.asp. Ta en kopia av den gamla filen som ligger i mappen Include, spara på ett bra ställe, och lägg sedan in den nya filen i Include-mappen såborde det funka. Skulle något bli fel, plocka bara fram den gamla igen och ersätt. sqldb.txt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
anton91856 Skrivet 2 Oktober 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 2 Oktober 2006 Okej tack så mkt Det funkar jätte bra. Tack så mycket men jag har en sista fråga. När folk ändrar sina profiler och sen går in på inställningar är allting borta på inställningar så man får göra om det, kan man göra något så att det stannar kvar. Mvh Anton Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.