Hoppa till innehåll

Snes Problem


ADR
 Dela

Rekommendera inlägg

Är det nån mer än jag som har problem med sitt all-stars. Mitt raderas emellanåt så jag måste klara ut det igen. Var är felet?

 

En sak till...

 

Mina snes dosor är så utslitna, gummit under knapparna har spruckit så jag måste trycka jättehårt. Jan man köpa nya gummisaker eller kanske limma dem med gummiklister.

 

Kan man ska det stå

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Moberg

Du kan ju alltid testa, om de nu ändå är så dåliga så kanske det ine är en så stor förlust. Jag tror man kan köpa handkontroller på diverse hemsidor...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det nån mer än jag som har problem med sitt all-stars. Mitt raderas emellanåt så jag måste klara ut det igen. Var är felet?

 

En sak till...

 

Mina snes dosor är så utslitna, gummit under knapparna har spruckit så jag måste trycka jättehårt. Jan man köpa nya gummisaker eller kanske limma dem med gummiklister.

 

Kan man ska det stå

 

Nya gummin till dem flesta handkontrollerna säljs på tradera. har själv köpt gummi till snes där

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

grejen är att det sitter ett batteri i kassetten, och efter cirka 10 år, som nu har gått ungefär sen det kom ut, så börjar det ta slut, det är ganska enkelt att lösa, du får skaffa en speciell skruvmejsel och ersätta det genom att löda ditt ett annat batteri, jag tror det är ett 3 volts lithium klockbatteri.

 

Det kan också berå på att om spelet inte går igång direkt så brukar man slå på och av tills det går på och då kan det hända att det raderas, mitt tips är att antingen aldrig ta ut spelet eller att du fuktar en tops och gnuggar på bläcken i kassetten och rengör även basenheten innan du sätter på det varje gång.

 

Jag hade detta problem med mitt lufia 2 så jag bytte batteri men det fortsatte, så nu låter jag det sitta i tills jag klarar det och rengör om jag måste ta ut det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • 1 månad senare...
 Dela

×
  • Skapa ny...