Gäst DonKeN Skrivet 1 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2006 Hej. Jag har hört att det finns program som gör att man kan höja ljuden mer på Ipod. Jag har en Ipod Nano. Vad heter programet? Är det säkert? Pajjar den inte Ipoden? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ChipZ Skrivet 1 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2006 (redigerat) det är ett script man lägger in i iTunes tror jag, men jag vet inte vad ocxh hur för det var tryckfel i tidningen där jag läste det men varför ska man ha högt ljud egentligen?det förstör bara öronen och man får tinnitus Redigerat 1 Oktober 2006 av Chip Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
citrusfrukt Skrivet 1 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2006 Hej. Jag har hört att det finns program som gör att man kan höja ljuden mer på Ipod. Jag har en Ipod Nano. Vad heter programet? Är det säkert? Pajjar den inte Ipoden? Hörlurarna är väl de som är i riskzonen isf.. Inte iPoden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 1 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2006 Ok, men jag har hört att det slukar asmycket ström från batterin. Är det sant? Och att garantin från Apple rycker? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
citrusfrukt Skrivet 1 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2006 Ok, men jag har hört att det slukar asmycket ström från batterin. Är det sant? Och att garantin från Apple rycker? Förmodligen slukar det mer ström eftersom den måste producera en högre volym..Det med garantin har jag ingen aning om, men det finns väl en viss risk för det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 2 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Oktober 2006 Du kan ju skaffa hörlurar som är mer lättdrivna annars, med lägre impedans. Väljer du ett par 16Ω lurar lär du få betydligt högra volym än om du använder ett par riktigt svårdrivna lurar på 64Ω (ska inte heller användas till mp3-spelare). Vanligast är 32Ω men som sagt ger 16Ω högre volym. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.