Hoppa till innehåll

Warrior


Rekommendera inlägg

  • Svar 25
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

2h som tank funkar bra om man har en utmärkt grupp med sig.. dessutom genererar 2h vapen mer rage = fler aggro attacker = bättre tanking.

 

 

men en tank ska nästan vara i defensive stance hela tiden och där har du ju taunt som är en jätteaggro pryl och sedan sunder armor som också drar aggro som inget annat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Kaktus-Killen

sunder armor tar rage, och att använda 2h vapen som sagt, genererar mer rage.

jag säger inte att 2h vapen är optimalt som tanking vapen, märkte själv för att mitt 1h vapen gick sönder mitt i scholo.. men jag fick MYCKET mer rage (ja, även i defensive) så jag kunde lättare hålla aggro på bossar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har ni märkt att den hära tråden har spårat ut helt?

 

du, med 1h svärd så slår man snabbare.. så då om du skulle haft ett svärd som tog 95 i skada och ett 2h svärd som tar 101 i skada, då tar man ju 1h svärd iställe! samma sak med tanking.. om man ska tanka så ska man ha 1h svärd och sköld, för då kan man ta mycket aggro när man slår snabbare, också tar man sunder armor hela tiden som ger jävligt med armor, fast om nån ändå får aggron så tauntar man bara så börjar den attackera en själv, också om en fiende tar 2000 liv på ett slag, då kan en sköld göra så den tar 200 liv mindre!! mer kanske.. beroende på hur bra ens sköld är

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Kaktus-Killen

Har ni märkt att den hära tråden har spårat ut helt?

 

du, med 1h svärd så slår man snabbare.. så då om du skulle haft ett svärd som tog 95 i skada och ett 2h svärd som tar 101 i skada, då tar man ju 1h svärd iställe! samma sak med tanking.. om man ska tanka så ska man ha 1h svärd och sköld, för då kan man ta mycket aggro när man slår snabbare, också tar man sunder armor hela tiden som ger jävligt med armor, fast om nån ändå får aggron så tauntar man bara så börjar den attackera en själv, också om en fiende tar 2000 liv på ett slag, då kan en sköld göra så den tar 200 liv mindre!! mer kanske.. beroende på hur bra ens sköld är

 

hade 2h skadat 6 mer hade jag inte använt den, men jag säger ändå att 2h (med riktig skada!) är bra om man har en BRA grupp, med BRA healers.

 

förresten va pratar du om för sköldar då? minskar skada me en tiondel? skulle väl vara en sköld me 400 armor fär mig då.

Redigerat av Kaktus-Killen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DonKeN

Har ni märkt att den hära tråden har spårat ut helt?

 

du, med 1h svärd så slår man snabbare.. så då om du skulle haft ett svärd som tog 95 i skada och ett 2h svärd som tar 101 i skada, då tar man ju 1h svärd iställe! samma sak med tanking.. om man ska tanka så ska man ha 1h svärd och sköld, för då kan man ta mycket aggro när man slår snabbare, också tar man sunder armor hela tiden som ger jävligt med armor, fast om nån ändå får aggron så tauntar man bara så börjar den attackera en själv, också om en fiende tar 2000 liv på ett slag, då kan en sköld göra så den tar 200 liv mindre!! mer kanske.. beroende på hur bra ens sköld är

 

Alltså ofta att en Warrior har onehanded och ingen sköld <_<!!!!

Alltså när jag körde Deadmines, Wailing Caverns så använde jag aldrig sköld eftersom det inte behövdes. Men när jag passerade SM så fick jag använda. Dessutom så behöver inte Warriors alltid va tanks. Kan också vara Dpswarrior.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DonKeN

Alltså du säger att man slår snabbare när man har onehanded och sköld. Det gör man inte. Ok, utan sköld ja. Dessutom så spelar det inte någon roll hur mycket det skadar. Man ska hålla koll på dps'en oftast.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Hej jag har en level 17 warrior och kör en hands yxa och sköld när jag levlar till level 20 ska jag bytta till två en hands vapen då? :blink:

 

eller kan du dual-wielda i 20 och lägga talens på "fury" det äger.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...