Hoppa till innehåll

Programmerings Språk


Gäst Zenso

Rekommendera inlägg

Tjao :D

Jag undrar om det är någon som vet något programmeringsspråk, som hade varit kul och enkelt. Det jag också vill att man ska kunna göra är skapa en exe fil :cool:

Ge dig själv tid att svara snälla :P

Redigerat av Simonboy
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Moberg

Man kan göra spel i Visual Basic. men själv grejen är väl att det aldrig är lätt att göra ett spel.

Du måste ändå lära dig grundläggande programmering för att sen kunan göra egna spel. Det jag började med var i och för sig QBASIC. Då skrev jag typ ut lite text, inmatningar, typ gissa siffran spel osv. Plus ett Pong xP

Det var ganska lätt att rita på skärmen med det och man kändes sig riktigt duktig alltså! :D

 

Men mitt tips om du vill lära dig att programmera är att inte bara sitta och fundera på vad man ska välja, för det tar bara onödig tid (jag vet). Sätt istället bara igång med qBasic, Python, C, Java eller något annat. har man väl lärt sig så är det mycket lättare att lära sig/byta till ett nytt språk.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Moberg

Nja jag tycker inte C++ är direkt svårt, men det är kanske mer avancerat, sant. Jag skulle tro att "Sådana dära konstiga språk" som LISP är svåra :P

 

Om du bara vill sätta igång, så kan du ju ladda ner Dev5C++ eller qBasic och sen bara söka upp någon av alla tutorials som finns, jag kan också gärna hjälpa till lite, i den här tråden kanske? ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

mmmm Men jag har testat DEV C++ men det är ganska svårt för mig som är 12 år jag testade qbasic 4.5 men det var inte specielt advancerat men det var hur lätt som helst. :P

 

Jag testade C++ nu jag hittade en guide och jag lär mig ganska bra. Så ... det får bli C++ för min del tack så mycket för alla svar!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...