Hoppa till innehåll

Regel 1.3


Gäst Moberg
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst DonKeN

För en gång skull så borde du fatta Moberg att Msn och iRC inte är olagligt. Fuska.se driver tillåmed en iRCkanal. Så varför skulle det vara olagligt? Sig mig några delar av irc som du tycker är olagligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 56
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

För en gång skull så borde du fatta Moberg att Msn och iRC inte är olagligt. Fuska.se driver tillåmed en iRCkanal. Så varför skulle det vara olagligt? Sig mig några delar av irc som du tycker är olagligt.

 

Kanske delen med att det finns massvis med channels i mIRC som du lätt kan gå in i och fildela olagliga filmer, anime avsnitt som är väldigt populärt, spel osv. Båda programmen är i stort sett samma sak. Men mIRC förknippas ofta mest som chatt då det finns mer chatt kanaler än fildelning där. Så båda programmen är lika olagliga, tekniskt sett. Det har bara blivit så att mIRC gått undan fildelningen lite och blivit mer ett chatt program. Men som sagt, båda programmen är uppbyggda på samma sätt. Du kan chatta, och fildela.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För en gång skull så borde du fatta Moberg att Msn och iRC inte är olagligt. Fuska.se driver tillåmed en iRCkanal. Så varför skulle det vara olagligt? Sig mig några delar av irc som du tycker är olagligt.

 

Självklart är programmen i sig inte olagliga, det är inte heller "olagligt" att diskutera dem. Men vad jag vet så är det inte lagligt att skicka filer på msn om man inte har tillåtelse att ha de filerna man skickar. Jag är inte säker, men jag tror det är olagligt att snacka om fildening på dessa programm.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om jag skulle försöka med något direkt olagligt-argument skulle det inte att gå, så jag får väl dra fram ett indirekt olagligt-argument istället...

 

Om man skulle titta på alla trådar som skrivits om fildelningsprogram på dethär forumet skulle man se att större delen av alla trådar som skrivits om fildelning/fildelningsprogram, har något inlägg i sig som har något att göra med olaglig nedladdning.

Skulle man titta på alla trådar om MSN/irc eller annat program som man kan skicka filer i skulle man se att otroligt få handlar om just olaglig nedladdning etc.

Redigerat av nico
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag förstår admin på den punkten, om alla snackade fildelning här så skulle hela forumet kanske bli olagligt och admin skulle få farbror blå (polisen) efter sig.

 

DC++ och Kazaa = Nerladdningsprogram

 

Nerladdningsprogram är olagliga eftersom det leder till fildelning. Inte vill du väl att fuska.se ska bli en olaglig sajt? Det är bättre att ta på tu man hand med någon istället för att fråga det här.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag förstår admin på den punkten, om alla snackade fildelning här så skulle hela forumet kanske bli olagligt och admin skulle få farbror blå (polisen) efter sig.

 

Kazaa kan vara lagligt, det beror på vad man laddar ner.

Redigerat av Dolphin
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan vi ordna upp lite här...

 

Fildelning är inte olagligt.

 

Men jag förstår No_Fears synvinkel på det hela, kan vi inte bara förbjuda alla diskussioner som har med att skicka information till varandra att göra. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...