Hoppa till innehåll

Regel 1.3


Gäst Moberg
 Dela

Rekommendera inlägg

Kan vi ordna upp lite här...

 

Fildelning är inte olagligt.

 

Men jag förstår No_Fears synvinkel på det hela, kan vi inte bara förbjuda alla diskussioner som har med att skicka information till varandra att göra. :)

 

Fildelning är oftast olagligt för att man fildelar musik, spel och filmer i de flesta fallen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 56
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Fildelning i sig är inte olagligt. Men det är t.ex. olagligt att sprida upphovsrättsskyddat material. (Om du nu inte fått tillåtelse från upphovsmannen att sprida det.)

 

Hur som helst tycker jag regeln är dum.

Redigerat av Moberg
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan vi ordna upp lite här...

 

Fildelning är inte olagligt.

 

Men jag förstår No_Fears synvinkel på det hela, kan vi inte bara förbjuda alla diskussioner som har med att skicka information till varandra att göra. :)

 

Fildelning ÄR olagligt. Annars skulle det inte införas en svensk lag som förbjuder det.

Redigerat av Ripto
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fildelning ÄR olagligt. Annars skulle det inte införas en svensk lag som förbjuder det.

 

Jaha, kan du visa mig i lagboken var det står att fildelning är olagligt?

 

Dessutom så är ingenting olagligt (i sverige) förrän det skrivs en svensk lag som förbjuder det.

Redigerat av Moberg
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det är olagligt... sen 1:a juli eller nåt sånt. Polisen har dock bara gripit två personer (tror jag) för fildelning, och dom blev gripna för att ha delat ut en svensk film, inte för att bara ladda ner sånt som andra lagt ut... Med bittorents som man kan ladda ner från bl.a. thepiratebay delar man inte ut hela filmer såvida man inte är den första som lägger ut den. och då är man bara olaglig i kanske 1 vecka eller något, sen delar man bara ut delar av filen, alltså är man inte olaglig :P polisen kan inte heller spåra filerna som skickas eftersom det bara är fragment av filer som flyger runt åt alla håll.

 

jag skulle bra gärna vilja veta vilka av er som själva laddar ner, det verkar som om vissa inte har en aning om vad dom snackar om.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jopp, men bara hela filer, inte bara fragment...

Därför så är dc++ och kazaa olagliga på ett annat sätt, där delar man själv ut hela filer för att kunna få tillgång till att ladda ner mer hela filer från andra användare. till skillnad från bittorrent...

Redigerat av Mumutio
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...