Dezen Skrivet 8 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2006 Hur rättar jag till felet "Ogiltig Partitions lista" som gör så att datorn inte kan starta? Skulle vara väldigt tacksam om jag kunde få hjälp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 8 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2006 (redigerat) Ja, har du testat fixmbr/fixboot-kommandot med xp-skivan? Du skriver Fixmbr X: eller Fixboot X: i återställningskonsolen (där X enhetsbeteckningen på huvudpartitionen) Fixmbr skulle jag iaf testa eftersom Mbr:en innehåller partitionstabellen. [EDIT: Tänk på att du kan skada partitionstabellen med mbr-kommandot om datorn inte är virusfri och/eller har skadad hårdvara.] Redigerat 8 Oktober 2006 av Jokinen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 8 Oktober 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2006 NU är det så att datorn inte startar alls, så var ska jag göra commandot? Btw: har inte jag dig på msn? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 8 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2006 Är den helt död eller kommer det bara fram något felmeddelande? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 8 Oktober 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2006 Jag kommer fram tills innan det kommer upp "Starta Med cd" Precis innan det kommer det upp där nere "Ogiltig partitonell lista" sen händer inget mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 8 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2006 Du kan alltså inte gå in i BIOS och ställa in så att CD bootar först och sedan gå in i xp-skivan? PS. Du ska inte starta med xpskivan. Du ska gå IN på xpskivan och skriva kommandot i återställningskonsolen. Du kan behöva trycka in nån knapp för att komma in i installationsmenyn...det brukar isf stå att man måste trycka in en knapp för att avbryta start med cd eller liknande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 9 Oktober 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 9 Oktober 2006 Hur startar jag bios? :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 9 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 9 Oktober 2006 Det brukar stå under booten. Press X to enter BIOS/Setup är ett exempel. Delete, F-knapp och liknande är vanliga knappar till BIOS. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 9 Oktober 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 9 Oktober 2006 okej, får se om de hinner komma upp innan det stannar Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.