Gäst Moonwall Skrivet 14 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 14 Oktober 2006 Det är inget fel på mina högtalare utan det är datorn som inte hittar dom, högtalarna är på, de är ikopplade och fungerar. Vet någon vad felet är? :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Sandkaka Skrivet 14 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 14 Oktober 2006 Testa att installera drivrutinerna för ditt ljudkort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 14 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 14 Oktober 2006 Det är inget fel på mina högtalare utan det är datorn som inte hittar dom, högtalarna är på, de är ikopplade och fungerar. Vet någon vad felet är? :( Har samma problem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Moonwall Skrivet 14 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 14 Oktober 2006 Det är inget fel på mina högtalare utan det är datorn som inte hittar dom, högtalarna är på, de är ikopplade och fungerar. Vet någon vad felet är? :( Testade och starta om datorn, då kom det ljud ifrån högtalarna (windows temat). jag testade att spela upp en låt i window media player, där kom det upp en fel ruta, ungefärt citat: ingen ljudenhet eller ljudkort är inkopplad. slutcitat. Resultat: systemljuden fungerar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 14 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 14 Oktober 2006 Tvärt om för mig. :) Allt utom system + internet ljud funkar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Sandkaka Skrivet 14 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 14 Oktober 2006 Cooliz, ditt problem beror antagligen på att du har inaktiverat dessa ljud. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 14 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 14 Oktober 2006 Nej. Internet/vissa spelljud funkar inte heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 14 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 14 Oktober 2006 Alltså modekortet vet inte att ett ljudkort är aktiverat... Då behöver du drivrutiner till den. Du får oftast skiva när du köper datorn eller själva ljudkortet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 15 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2006 (redigerat) Du kanske gett datorn en smäll så ljudkortet sitter löst? Redigerat 15 Oktober 2006 av Cooliz Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Moonwall Skrivet 15 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2006 Du kanske gett datorn en smäll så ljudkortet sitter löst? Vet inte det du, det är svårt att tappa datorn när den är en halv meter hög och en halv meter lång. Det går ju att slå den men det har jag inget minne av att jag gjort. Dessutom så fungerar ju systemljuden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 15 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2006 Du kanske gett datorn en smäll så ljudkortet sitter löst? Antingen har drivrutinerna försvunnit som ett spöke eller så har du gett den en smäll som Cooliz sa. Köp ett nytt ljudkort, dem är inte så dyra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 15 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2006 Kontrollpanelen > Ljud, tal och ljudenheter > Ljud och ljudenheter > Ljudenheter. Kolla att det dyker upp någon enhet under Uppspelning av ljud där. Välj Volym och kolla om några reglar är nerdragna eller liknande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.