Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet (redigerat)

Vet inte direkt var denna tråd skulle passa i för forum.

Jag har letat förgäves efter en bok som jag haft för längesen, men pappa har av misstag slängt den. :cry:

Det var en rollspelsbok som hette något med Ensamvarg, ialla fall så hette huvudkaraktären Ensamvarg. Den är lite annorlunda från vanliga böcker man läser. Varje gång man läser om boken så blir det en ny historia. Man får välja olika riktningar i boken, så om te.x. man kommer till en stig, så får man välja om man ska gå in i skogen bredvid, eller fortsätta på stigen, osv. Så om man väljer fortsätta stigen så ska man bläddra fram till en specifik sida och då fortsätter historien. Så man finner sig i att bläddra mellan boken, och allting ändras beroende på vad man väljer. Man kan tillochmed dö, och då måste man börja om. (Enligt reglerna).

Jag har sökt på Google, men inte riktigt vet vad jag ska söka på.

Har också kollat på www.sfbok.se men dom hade ingenting.

Någon som har läst en liknande bok och vet vad jag pratar om? Jag måste köpa om den. Jag tror faktiskt det är en serie av böcker.

Redigerat av LillBerra
Gäst Umbreon_Moon
Skrivet

Jag tror att jag har en sån bok nånstans,

kommer dock inte ihåg vad den heter :(

Skrivet (redigerat)

Okej. Det är en pocketbok typ.

Whooo, jag hittade på wikipedia. Kolla in ;)

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ensamma_Vargen

"ensamma vargen är hjälten i en serie äventyrsböcker av Joe Dever skrivna som soloäventyr där man själv bestämmer vad som ska hända genom att göra ett flertal val i och sedan bläddra fram (eller bak) till det stycke i boken som sammanfaller med hänvisningen i samband med det alternativet man valt. Serien utgavs på svenska av förlaget Äventyrsspel 1985-1990."

Nu behöver jag bara köpa alla. Men helst inga auktions sidor. Fast det kanske är svårt att hitta i en vanlig affär :S

Redigerat av LillBerra

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...