Ytterman Skrivet 15 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2006 (Jag anser inte att det här är §1.2, men om någon annan mod-kollega anser det är denne välkommen att låsa :) ) Tjenixen, jag bläddrade igenom det här forumet lite grann och såg att det inte fanns någon tråd angående musikskapande. Jag tror inte att jag är ensam om att göra musik här, så jag tänkte att jag kunde göra en tråd om just musikskapande, få feedback osv. Det är ju bara att langa upp en länk till en myspace eller nåt, och så kan vi andra ge konstruktiv kritik. (: Min musik (det som får plats på myspace iallafall) finns på: http://www.myspace.com/reaktor2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Amaeli Skrivet 15 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2006 (redigerat) Grymmt bra ytterman! Children of the ri... Denna vill jag ha på Mp3, älskar inledningen, känns väldigt "underground" mörk och kall. Lyssnade på denna 3 gånger faktist. Stocholm rain vers... Otroligt fin i början saknar doc något kraftigare trummor senare i låten, effekterna i ca 30:e sekunden är imponerande. Musik from a window... Känns väldigt poppig och proffsig från början, skiljer sig från de två förra, denna känns en hel del mer "teenie". Gillar doc denna minst ur gänget, du känns bäst i den lite mer sorgliga klangen. The bear magazine... När låten börjar (de 5 första sekunderna), tänker jag, ojj där sabbade han det, men när man hör rythmen och tonerna/melodin ändrar jag mig genast. Denna melodin sätter sig lite på hjärnan faktist. Tyvärr gör jag inte så mycket musik, men det är alltid kul att lyssna på andras! Om denna tråd mot förmodan blir låst kan väll du skicka ett GB nästa gång du gör en låt, älskar dessa. Redigerat 15 Oktober 2006 av MascarPone Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Muuu Skrivet 15 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2006 har du gjort låtarna med något data program? stockholm rain vers... var faktiskt väldigt bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 15 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2006 Stockholm Rain Vers vaar riktigt bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Amaeli Skrivet 15 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2006 Det var den ja, men musik from a window var min favorit tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ytterman Skrivet 15 Oktober 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2006 Tack grabbar (: Mascarpone, du kan ju ladda ner från myspacen om du inte såg det. ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Amaeli Skrivet 15 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2006 Ojj ^^ Det ska jag genast göra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Muuu Skrivet 15 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2006 ytterman har du gjort låtarna med ett dator program? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ytterman Skrivet 15 Oktober 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2006 Japp, jag använder mig av Reason. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lundquist Skrivet 15 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2006 finns det att köpa eller ladda ner lagligt ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pulpen Skrivet 15 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2006 Children påminner väldigt mycket om någon Boards Of Canada-låt. :) Det där hip hop-beatet med softorgans. ^^ Great dude! Stockholmlåten var ju soft, passande beat. Music from a window var ju asgrym! Electro-pop rakt igenom. Väldigt asiatisk med den entoniga melodin. Haha, man känner igen den vanliga software clappet som finns med på början av bears magazine. ^^ Skön bas som följer med. Keep on goin'! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ytterman Skrivet 15 Oktober 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2006 (redigerat) Jo, lyssnar man på Boards of Canada förstår man ju redan i titeln att den är BoC-influerad :P Det var kul att fönster-låten vart uppskattad! :) Vizzkazz: Det kostar ett par lax. Redigerat 15 Oktober 2006 av Ytterman Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.