isMaNnen Skrivet 16 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2006 Hejsan, de "blixtrar" i mina högtalare, och om man kopplarin ett headset så börja de blixtra i dem också :blink: så de är nog inte högtalarna det är fel på, vet nån vad felet kan vara?? låter speciellt mycket när man gör nått som ger av sig ljud! fast de smattrar alltid lite då och då Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 16 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2006 Jag misstänker att uttagen är smutsiga, försök blås lite i headset uttaget samt högtalar-uttaget. En annan orsak kan vara att du har någon apparat, som mobil eller så nära högtalarna osv.. Bl.a mobiler och subwoofers (stavat?) ger ofta utslag i ljudet, ibland som pip men även i skärande ljud. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst AntonJ3000 Skrivet 16 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2006 Jag misstänker att uttagen är smutsiga, försök blås lite i headset uttaget samt högtalar-uttaget. En annan orsak kan vara att du har någon apparat, som mobil eller så nära högtalarna osv.. Bl.a mobiler och subwoofers (stavat?) ger ofta utslag i ljudet, ibland som pip men även i skärande ljud. När jag har mobilen på mitt skrivbord börjar den låta som att den skickar ut nån singnal (Duppu-dö-dudupp) och det låter verkligen "Weird" Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 16 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2006 Glapp i nåt uttag på kortet kanske? Eller som mega sa, skit i uttagen. Kör lite trycklyft och kontaktspray på det så kan det kanske funka om det inte är glapp någonstans... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
blingbling Skrivet 16 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2006 hmm så var det hemma hos mig för min pappa men han typ köpte helt nya kablar och nu funkar högtalarna man kanske skulle göra så? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 16 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2006 Jo, att kabeln kan ha gått i sönder kan ju också vara ett problem, men såvidare den inte kläms mellan en dörr eller liknande är risken inte stor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Umbreon_Moon Skrivet 16 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2006 För mig var det ett dovt mullrande, men jag drog till i sladden till högtalaren som s*tan, då funkade det igen!! :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 16 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2006 Om du har en setup som liknar min, måste du se till så att wave-volymen inte är för hög. För mig låter det bäst att låta waven vara minimal, medan jag kör mastern på max. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 16 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2006 Ditt ljudkort kanske sitter fel eller den kanske är skadad! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.