Zlayer Skrivet 16 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2006 Jag kan inte alla natures utantill, men jag ville ha den där Attack går upp. Så jag fångade 4 Zangooses på Ruby (alla var i samma levlar och kön). Jag kollade sen vilken som hade högst stats på Attack av alla, och satte sen in resten på datorn. Jag har gett den Macho Brace men vågar inte starta min träning än! Jag vill försöka få sjukt mycket attack, så min fråga är: Finns det nåt bra ställe på Ruby där man bara (eller nästan) möter pokémon som ger attack i EV:s när man besegrar dem. Skriv vad de heter också :P Zangoose lv 17 @ Macho Brace. Stats: 45 i attack de andra kommer jag inte ihåg. Attacker: Ska fixa det sen. /Zlayer^ Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Umbreon_Moon Skrivet 16 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2006 Tjaa, Den routen innan Fortree city, där fiskar man och möter bara Carvanhas (möjligen en och annan Feebas) Carvanhas ger 2 attack i EV!! Har du Adamant Nature?, den sänker SP.atk och höjer ATK. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zlayer Skrivet 16 Oktober 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2006 Tjaa, Den routen innan Fortree city, där fiskar man och möter bara Carvanhas (möjligen en och annan Feebas) Carvanhas ger 2 attack i EV!! Har du Adamant Nature?, den sänker SP.atk och höjer ATK. Okej, tack för tipset! Vet inte riktigt om det är den Nature:n, men ska kolla. Ps: Är det super rod? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Umbreon_Moon Skrivet 16 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2006 Jepp, Super rod, fast dom e på Lv 30. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zlayer Skrivet 16 Oktober 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2006 Jepp, Super rod, fast dom e på Lv 30. Oh, det kan bli svårt med en Zangoose på bara lv. 17. Och jag har ju Macho Brace på den, så jag kan inte byta... Har du tips på något annat ställe där man möter pokémon i lägre levlar? (Som också ger evs i attack)? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Umbreon_Moon Skrivet 16 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2006 Du kan ju Köra Exp.share grejen, Då får både Zangoose och Den andra pokémonen EV för dom. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zlayer Skrivet 16 Oktober 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2006 Du kan ju Köra Exp.share grejen, Då får både Zangoose och Den andra pokémonen EV för dom. Men då kan man inte använda Macho Brace... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HotShot Skrivet 16 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2006 Nature = Adamant Träna mot carvanhas, lär den brick break så har du inga problem. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zlayer Skrivet 18 Oktober 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2006 (redigerat) Nature = Adamant Träna mot carvanhas, lär den brick break så har du inga problem. Tränar jag med Macho Brace så är Zangoose jävligt långsam. Men jag får väl försöka, och annars får jag träna utan Macho Brace ett par levlar... Jag kollade på mitt GBa, och tyvärr så har jga fångat en Zangoose med fel natur. Jag har redan gett den 10 proteins (DYRT) och nu så måste jag fånga en ny med Adamant nature... Redigerat 18 Oktober 2006 av Zlayer Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Umbreon_Moon Skrivet 18 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2006 Ge den inte Proteins, det är bara onödigt. Den får 10 EV, men ökar bara statsen med 1 elr 2. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
agiyr Skrivet 18 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2006 1.Den får 10 ev per protein.Den får 100. 2.Som många tror ökar inte en protein stats,utan 10 protein ger 1 stats. Natures som ökar attack: Adamant=-sp.attack Brave=-Speed Lonely =-Deffense Naughty=sp.deffense Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Girafariglove Skrivet 18 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2006 Nature = Adamant Träna mot carvanhas, lär den brick break så har du inga problem. Ha Admant som nature o dessa attacker: Brick break Swords dance Shadow ball Quick attack/Return/Ditt personliga val Bra ATK stat + Swords dance=Nästan oslagbar me Brick break (mot de flesta typer :ph34r: ) Shadow ball (mot spöken :evil: ). Return blir dessutom starkare ju mer Zangoose gillar dig :evil: . Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg