Gäst Umbreon_Moon Skrivet 16 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2006 Jag undrar det, själv har jag aldrig lajvat, Fast har några Latex vapen XD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 16 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2006 (redigerat) Jag har också funderat på att börja lajva men jag vet inte riktigt var i Sverige dessa rollspel äger rum. Redigerat 16 Oktober 2006 av Ripto Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Umbreon_Moon Skrivet 16 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2006 Precis så är det för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tox Skrivet 16 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2006 Samma här! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Muuu Skrivet 16 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2006 vad är lajvare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 16 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2006 vad är lajvare? http://www.youtube.com/watch?v=8ufaBKdY60w <-- Kolla länk...hahaha :D Har aldrig funderat på det och kommer aldrig att göra det heller...aldrig. ...LIGHTNING BOLT! SLEEP! LIGHTNING BOLT!... :lol: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LillBerra Skrivet 16 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2006 Hahahaha, LIGHTNING BOLT! LIGHTNING BOLT!LIGHTNING BOLT! LIGHTNING BOLT! LIGHTNING BOLT! LIGHTNING BOLT! LIGHTNING BOLT! LIGHTNING BOLT! DEATH! DEATH! f*n va rolig videon var. XD Sen att "mage" killen som kasta alla Lightning Bolts var flintis och bar en kilt gjorde det hela mckt roligare.:D Skulle faktiskt kunna tänka mig att lajva. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Umbreon_Moon Skrivet 17 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 17 Oktober 2006 Säfär är faktiskt vissa Passionerade i Lajv, Den va ju askul!! :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
123spill Skrivet 18 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2006 Fattar inte vad dom gjorde på videon. Såg hel knäppt ut. Men om det är så där man håller på har jag inga tankar alls på att bli en "lajvare". Kan nån förklara lite bättre vad det är? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LillBerra Skrivet 18 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2006 Lajv, levande rollspel eller Live Action Role Playing (LARP) är ett slags rollspel. Till skillnad från bordsrollspel där man sitter stilla i lugn och ro går man på lajv ett steg längre och klär ut sig och spelar interaktiv och improviserad teater som den rollperson man valt. Ofta med medeltiden som tema, men också vampyrlajv, nutid, framtid och fantasy. I det senare hämtar man ofta mycket inspiration från JRR Tolkiens Sagan om Ringen och andra fantasyhistorier. En Lajvare är en person som sysslar med Levande Rollspel, dvs Lajv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
123spill Skrivet 18 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2006 Jaha så det är som rollspel (alltså med riktiga personer) då fattar jag :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
cyber-fox Skrivet 19 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Oktober 2006 va e lajv?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.