Hoppa till innehåll

7900gs, Är Det Något Man Ska Lita På?

Rekommendera inlägg

Skrivet

Hej, är 7900GS något grafikkort man får bra prestanda och räcker till framtiden? Eller är det smartare och vänta på dem nya korten som stödjer DX10?

Gäst newnameguy
Skrivet

Jamenvisst!

Jag har Nvidia WinFast A7600 GS TDH, och den klarar sig så länge jag spelar de nyaste spelen, som CoD2 och liknande...

Spelar nyaste och i högsta upplösning utan att hacka ;)

Asså räcker det med ett WinFast A7600 GS TDH och du är en gamer, men och du vill förbereda dig för framtidens spel är 7950 och 7900GS ett bra alternativ.

Skrivet

Min övertygelsemätare har blivit extremt hög efter ditt svar =) Kom med mer svar, givetvis från folk som Oden, Jokinen, Admin, nico =)

Skrivet

de är ett fint kort men om jag va du skulle jag vänta på ett kort som stödjer dx10

Gäst newnameguy
Skrivet (redigerat)

Just nu : Slutsats : Köp det ;), kostar ca2800kr...

Tror det räcker med ett som jag har, om du såklart inte vill ha ett bättre som kostar 1 tusenlapp mer. (mitt kostade 1800kr..)

Redigerat av TheExecutor
Skrivet

Är ju inget dåligt kort för 2000 kr. Personligen skulle jag dock köpt ett x1900xt 256mb för 2500.

Kollade precis på ett test och där fick 7900gs 7800 poäng i 3d mark 05 jämfört med x1900xt som fick 11400.

X1900xt var också dubbelt så snabbt i oblivion medan nVidia korten som vanligt var snabbare i open gl.

Är på italienska, men man förstår rätt bra endå. http://www.tomshw.it/graphic.php?guide=20060918

Skrivet

Är 7950GT mycket kraftigare än 7900GS? Råkade se en 7950GT för 2300kr medans 7900GS kostar 2100kr.. Vad tycker ni?

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...