Hoppa till innehåll

Filmtips-Tråden!


Dolphin
 Dela

Rekommendera inlägg

Titel Idle Hands

Genre Skräckkomedi

Filmen är i från år 1999

Ursprungsland USA

Regissör Rodman Flender

Skådespelare Devon Sawa, Seth Green, Elden Henson, Vivia A Fox, Jessica Alba.

 

 

Kort om handlingen

17-årige Anton är en helt vanlig tonårskille. Han är lat, sitter vid TV:n och röker skunk, totalt utan ambitioner eller mål, förutom möjligtvis att komma mycket närmare Molly. Men allt förändras en dag när man vaknar med en Halloween-förbannelse över sin högra hand. Den är inte längre en serie-sovare; den är en serie-slaktare! Och det kommer hans närmaste att märka. På mycket nära håll...

 

 

Kort om vad jag tycker om filmen

Den bästa filmen jag har sett, mycket rolig humor. Ganska spännande och mycket blod, det gillar jag :).

10/10!

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Titel On Her Majesty's Secret Service

Genre Action, Romantik, Thriller, Äventyr.

Regissör Peter R Hunt

Manus Richard Maibaum, Simon Raven

Utgivningsår 1969

Skådespelare George Lazenby, Diana Rigg, Telly Savalas, Bernard Lee, Gabriele Ferzetti, Lois Maxwell, Ilse Steppat, George Baker, Bernard Horsfall, Desmond Llewelyn.

 

Kort om Handlingen

 

Agent 007 är tillbaka för att en än gång besegra den ondskefulla organisationen Spectre och den här gången samarbetar han med äventyraren Tracy Di Vicenzo. Filmen utspelar sig i de Schweiziska Alperna där ledaren för organisationen Ernst Stavro Blofeld håller på att sätta sin mest ondskefullaste plan hittills i verket. Hans forskningsanstalt om allergier visar sig i själva verket vara stället där han har forskat fram en bakterie som kan göra alla arter sterila om den släpps ut. James Bond har ont om tid att förhindra katastrofen och frågan är om verkligen kommer att kunna rädda världen den här gången?

 

Kort om vad jag tycker om filmen

Den allra bästa bondfilmen som någonsin har gjorts! I den här filmen får man faktiskt se att James är lite mänsklig och kan bli kär. Kärlekshistorian i filmen är bra gjord, men det betyder inte att filmen har förvandlats till en vanig dramafilm. Jag gillar att filmen utspelar sig i Alperna för att miljöerna är riktigt vackra och de häpnadsväckande tricken i snölandskapet är bättre i än någon annan film. George Lazenby gör en mycket bra insats som James Bond. Rekommenderar den för att den är väldigt unik eftersom att den har en kärlekshistoria, men även för de bra skådespelarinsatserna och för de vackra miljöerna. Det här är bondfilmen du inte får missa, de nyare filmerna kan du skita i att se.

 

Betyget

 

En mästerligt bra film som förtjänar högsta betyg, 5/5.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Titel: Quality of Life

Genre: Drama, Äventyr & lite Romantik.

Regissör: Bejamin Morgan

Manus: Bejamin Morgan & Brian Burnam.

 

Kortfattat:

Handlar om 2 stycken mycket begåvade Graffiti målare(Heir. Vain) som lever i San Francisco's förorter.

Dom är, ja vad ska man säga, väldigt "tighta". Man kan kalla det bröder också.

Tiden går och dom blir bara större och större, spänningen stiger. Nya heavenspots att ta för sig.

Och tyvärr, fler problem. Genom deras "brödra-skap" så händer det väldigt mycket, och Vain's skalle kör fast sig, han blir galen.

 

Min åsikt:

Jag tycker om den här filmen mest av alla "Graffiti/streetkultur" filmer jag har sett.

Den är mycket bra och spännande och filmen kan få dig på nya tankar.

 

Den får 5/5.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

En fråga... jag har sett en film... de e en pojke typ...som är kär i en tjej...arbetar i en leksaks affär...sedan kommer de till liv...sedna typ började dom attackera hans famlij osv...jag vill ha ett namn...men får inte fram nåt...vet eller tror att en e typ en lepoard docka.. o en typ nån soldat med bit hås :S?

 

nån som vet namnet?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

En fråga... jag har sett en film... de e en pojke typ...som är kär i en tjej...arbetar i en leksaks affär...sedan kommer de till liv...sedna typ började dom attackera hans famlij osv...jag vill ha ett namn...men får inte fram nåt...vet eller tror att en e typ en lepoard docka.. o en typ nån soldat med bit hås :S?

 

nån som vet namnet?

små soldater? Redigerat av NuTc4sE
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Titel: The Wackness

Release: 14 November 2008

Director: Jonathan Levine

Awards:1 win & 3 nominations

Plot: Its the summer of 1994, and the streets of New York are pulsing with hip hop and wafting with the sweet aroma of marijuana. The newly-inaugurated mayor, Rudolph Giuliani, is only beginning to implement his anti-fun initiatives against crimes like noisy portable radio, graffiti and public drunkenness.

 

The Wackness centers upon a troubled high school student named Luke Shapiro (Josh Peck)a teenage pot dealer who forms a friendship with Dr. Jeffrey Squires (Ben Kingsley), a psychiatrist and kindred lost soul. When the doctor proposes Luke trade him weed for therapy sessions, the two begin to explore both New York City and their own depression.

 

Propelled by an exuberant hip hop score, The Wackness captures the spell of 1994--a time of pagers, not cell phones; a time when Tupac and Biggie were alive but Kurt Cobain had just died. Funny and moving, The Wackness is an offbeat tale of two lost souls stumbling towards maturity.

 

Mitt betyg: 9/10, slutet var rätt så segt och tråkigt men resten av filmen var underbar!

Trailer: http://se.youtube.com/watch?v=nPfs5khoTsQ

Redigerat av Amo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst TheEagles

Skulle kunna tipsa om filmen Freddy VS Jason. =)

 

År när den kom ut: År 2003.

 

Genre: 2003.

 

Skådespelare: Robert Englund osv.

 

Handling: Om två fiender som ska bråka med varandra i sista striden. Finns fler sånna här filmer, men denna är nog den bästa i serien. =) Jason druknade när han var 11 år gammal och Freddy dog i en brand när han var äldre. (Omkring 30 år).

 

OBS; Det finns mycket blod och våld i denna film. (:

Redigerat av TheEagles
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Darkshiver

Kejsarens nya stil B)

 

Genre; Animerad, Komedi

 

Handling; Den 18årige kejsaren Kuzcko driver sitt rike med järnhand, han är ogillad av sin rådgivare Ysma och dennes högra hand Kronk. Han dras ut på ett äventyr när han planerar att bygga Kuzckotopia på lantisen Padjai's hus på en stor bergstopp. Ysma och Kronk råkar av misstag göra Kuzcko till en Lama och han tvingas ta hjälp av Padjai för att återvända till sitt rike och li återtransformerad till en människa. Påvägen händer massa sjuka saker.

 

Vad jag tyckte; Rolig, satt å garvade ett par gånger, gillar det som händer Ysma i slutet ;|

 

7/10, snyggt gjord. :'D

Redigerat av Darkshiver
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Titel Låt den rätte komma in

Genre Drama, Romantik

Biopremiär 24 Oktober 2008

Regissör Tomas Alfredsson

Manus John Ajvide Lindqvist

Skådespelare Kåre Hedebrandt, Lina Leandersson, Per Ragnar, Ica Nord

 

Handling:

Oscar är 12 år och är mobbad i skolan av sina klasskamrater: Conny, Martin och Andreas. Han drömmer om revansch man han vågar inte slå tillbaka. Men då träffar han Eli, som har flyttat in bredvid honom. Dem blir vänner. Men det är något som är fel med henne. Hon tål inte mat och solljus, och för att komma in i ett rum behöver hon bli inbjuden. Eli ger Oscar styrkan att slå tillbaka, men det leder till konsekvenser. Snart inser Oscar att Eli inte är som de andra flickor han har träffat. Hon är vampyr.

 

Vad jag tyckte om filmen

Den var jättebra men inte lika bra som boken. Den utspelar sig i åttiotalets Blackeberg och är en väldigt mörk film. Men en utav de bästa filmerna jag nånsin sett! Jag rekomenderar att ni ser denna filmen innan ni ger er in på boken.

 

PS: Se denna filmen som en film och inte som en bok, om ni förstår vad jag menar.

 

Betyg

9/10

 

TRAILER:

Redigerat av JonteFire2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Titel: Quality of Life

Genre: Drama, Äventyr & lite Romantik.

Regissör: Bejamin Morgan

Manus: Bejamin Morgan & Brian Burnam.

 

Kortfattat:

Handlar om 2 stycken mycket begåvade Graffiti målare(Heir. Vain) som lever i San Francisco's förorter.

Dom är, ja vad ska man säga, väldigt "tighta". Man kan kalla det bröder också.

Tiden går och dom blir bara större och större, spänningen stiger. Nya heavenspots att ta för sig.

Och tyvärr, fler problem. Genom deras "brödra-skap" så händer det väldigt mycket, och Vain's skalle kör fast sig, han blir galen.

 

Min åsikt:

Jag tycker om den här filmen mest av alla "Graffiti/streetkultur" filmer jag har sett.

Den är mycket bra och spännande och filmen kan få dig på nya tankar.

 

Den får 5/5.

Tanka den just och kollade på den med några polare, fett bra film men lite för lite hardcore tbh.

Kolla på The Wackness som jag har skrivit om där uppe, du lär gilla den.

 

Quality of Life får 7.5 / 10 av mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En fråga... jag har sett en film... de e en pojke typ...som är kär i en tjej...arbetar i en leksaks affär...sedan kommer de till liv...sedna typ började dom attackera hans famlij osv...jag vill ha ett namn...men får inte fram nåt...vet eller tror att en e typ en lepoard docka.. o en typ nån soldat med bit hås :S?

 

nån som vet namnet?

Små Soldater...

 

Såg den för typ 4 år sen :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Titel: Quality of Life

Genre: Drama, Äventyr & lite Romantik.

Regissör: Bejamin Morgan

Manus: Bejamin Morgan & Brian Burnam.

 

Kortfattat:

Handlar om 2 stycken mycket begåvade Graffiti målare(Heir. Vain) som lever i San Francisco's förorter.

Dom är, ja vad ska man säga, väldigt "tighta". Man kan kalla det bröder också.

Tiden går och dom blir bara större och större, spänningen stiger. Nya heavenspots att ta för sig.

Och tyvärr, fler problem. Genom deras "brödra-skap" så händer det väldigt mycket, och Vain's skalle kör fast sig, han blir galen.

 

Min åsikt:

Jag tycker om den här filmen mest av alla "Graffiti/streetkultur" filmer jag har sett.

Den är mycket bra och spännande och filmen kan få dig på nya tankar.

 

Den får 5/5.

Tanka den just och kollade på den med några polare, fett bra film men lite för lite hardcore tbh.

Kolla på The Wackness som jag har skrivit om där uppe, du lär gilla den.

 

Quality of Life får 7.5 / 10 av mig.

 

Jag kommer älska den.

Trailern sög. Men jag ska ge din film en chans. :)

Redigerat av Molesta
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...