💬
Logga in
Fuska.se

Filmtips-Tråden!

196 svar · startad

Dawn of the dead, någon? http://www.imdb.com/title/tt0077402/

Såg nyss några Bergman filmer, vissa är svåra att förstå men bra är dom.

Sjunde Inseglet

Smultronstället

Fanny och Alexander

6 Jun 2012

Dawn of the Dead är ubergrym. Vad tror ni om Rafel Edholms nya thriller-film, Mörkt Vatten, premiär om en vecka.

26 Jun 2012

There Will be Blood är tokbra. Orkade aldrig se den på datorn, men såg den sen när den gick på tv.

@Jill Valentine. Jag har faktiskt sett Mörkt Vatten, jag gillade den :)

ingen film men en asbra serie är ju The Sopranos.

11 Jun 2013

Finns det några fler Håkan Hellströms fans här inne som är taggade på filmen Känn Ingen Sorg för mig? http://www.moviezine.se/film/kann-ingen-sorg jag tycker om valet av skådespelare också, för visst är det samma kille som var med i torka aldrig tårar utan handskar?

19 Jul 2013
↗ till inlägget

Finns det några fler Håkan Hellströms fans här inne som är taggade på filmen Känn Ingen Sorg för mig? http://www.moviezine.se/film/kann-ingen-sorg jag tycker om valet av skådespelare också, för visst är det samma kille som var med i torka aldrig tårar utan handskar?

Jag gillar trailern o tycker att Håkan Hellströms musik är helt okej! Har läst bra saker om Känn Ingen Sorg så jag ska nog se den inom en snar framtid iaf (=

21 Jul 2013
↗ till inlägget

Nice, jag har fortfarande inte sett denna film, hade helt glömt bort den :P Såg senast filmen om Håkan Hellström på bio som jag nämnde tidigare, mycket bra film!

7 Nov 2013

Titel: Fight Club

Fight Club är världens mest sevärda film hand i hand med Pulp Fiction.

Väldigt gammal film (Fight Club) så många har säkert redan sett. Har du inte sett den så gör det NU!

Kommer bli en av dina favorit-filmer genom livet. Utan tvekan!

16 Nov 2013

Några sköna rullar jag sett på senaste

Komedi:

Titta vi flyger (Airplanes)

Hot Shots

Hot Shots Duex

Naked Gun trilogin

Action:

Leon

District 13

District 13 Ultimatum

World War Z

Drama:

The Butterfly Effect

Donnie Darko

Good Will Hunting

27 Nov 2013

Titel Top Secret!
Kategori Komedi.
Premiärår 1984
Regissör Jim Abrahams, David Zucker samt Jerry Zucker

Kort om filmen 

Filmen handlar om en rock n roll musiker som reser till östra Tyskland och blir inblandad i en motståndsrörelse.

Sjukt rolig film. 

Gillar man Naked gun, Hot Shots! och Airplanes! filmerna kommer man definitivt kolla in denna.

Har man inte sett någon av dessa filmer så har ni nått att göra i helgen ;-) 

Kan rekommendera Boyz N The Hood, sjukt bra film.

12 Feb 2014

Titel - 12 Angry Men/12 edsvurna män

Genre - Drama, Thriller

År - 1957

Regissör - Sidney Lumet(may he rest in peace).

Skådespelare - Henry Fonda, Lee J. Cobb, Martin Balsam

Sammanfattning av handlingen

En 18 årig pojke från slumkvarteren som står anklagad för att ha mördat sin far med en stilett.  En jury har som uppgift att bedöma ifall han är skyldig(dödsstraff) eller ej. I början anser endast en i juryn att de ska bedöma honom oskyldig, men efter att viktiga punkter och motsägelser i bevismaterialet tagits upp får han långsamt fler följare. 

Mina synpunkter

Detta är en mycket spännande dramafilm, som håller dig vid soffkanten från början till slut, vare sig du är ett fan av äldre filmer eller ej. Och detta trots att vi aldrig lämnar juryrummet alls under hela filmen(liksom Alfred Hitchcocks Rope eller Rear Window). Den visar oss att man ska behandla en misstänkt som oskyldig enda tills motsatsen bevisas och att man inte ska låta sina personliga fördomar och känslor avgöra ens bedömande.  

Betyg 8,8/10

13 Feb 2014

Jag håller med dig, en mycket sevärd film. Men jag skulle nog sätta 8,7/10 på den.

15 Aug 2014

Titel Mega Shark Versus Mecha Shark

Genre Action

Filmen är i från år: 2014

Regissör Emile Edwin Smith

Skådespelare Christopher Judge, Elisabeth Röhm, Debbie Gibson

Kort om handlingen

Ett isberg med en infrusen Megalodon bogseras in i en hamn i Egypten (för det är ju ett smart ställe att bogsera ett isberg till). Isberget spricker och släpper fri en livslevande och jättearg jättehaj. Som tur är råkar det finnas en super intelligent AI som opererar inom en mekanisk militärhaj. Dessa två jättemonster måste slåss till siste man för att rädda Jorden.

Kort om vad jag tycker om filmen

Känns inte som om man måste säga så mycket, den är fantastisk. Man får vad man förväntar sig.

Betyg 10/10.

12 Dec 2017
↗ till inlägget

Titel - 12 Angry Men/12 edsvurna män

Genre - Drama, Thriller

År - 1957

Regissör - Sidney Lumet(may he rest in peace).

Skådespelare - Henry Fonda, Lee J. Cobb, Martin Balsam

Sammanfattning av handlingen

En 18 årig pojke från slumkvarteren som står anklagad för att ha mördat sin far med en stilett.  En jury har som uppgift att bedöma ifall han är skyldig(dödsstraff) eller ej. I början anser endast en i juryn att de ska bedöma honom oskyldig, men efter att viktiga punkter och motsägelser i bevismaterialet tagits upp får han långsamt fler följare. 

Mina synpunkter

Detta är en mycket spännande dramafilm, som håller dig vid soffkanten från början till slut, vare sig du är ett fan av äldre filmer eller ej. Och detta trots att vi aldrig lämnar juryrummet alls under hela filmen(liksom Alfred Hitchcocks Rope eller Rear Window). Den visar oss att man ska behandla en misstänkt som oskyldig enda tills motsatsen bevisas och att man inte ska låta sina personliga fördomar och känslor avgöra ens bedömande.  

Betyg 8,8/10

+1.

Gammal suverän klassiker, 5 klappar.

27 Feb 2018

Cloverfield 3?

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in