Hoppa till innehåll

Filmtips-Tråden!


Dolphin
 Dela

Rekommendera inlägg

Titel: Saw 4

Skådespelare: Tobin Bell, Angus Macfadyen, Shawnee Smith, Lyriq Bent, Costas Mandylor, Scott Patterson.

Regissör: Darren Lynn Bousman.

 

Handling: Jigsaw är död. Men Swat-chefen Rigg, blir ändå kidnappad, och kastas in i ett rad dödliga fällor.

 

Vad jag tycker om filmen: Tusan också, nu får man vänta i 4 månader för nästa Saw film. Filmen är ganska lik tvåan, skrämmande, väldigt smart, men dock inte lika bra som 1:an och 2:an.

 

Så den får 7/10, se denna film också, sevärd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>I denna tråden kan ni tipsa om filmer som är värda och se. För att tipsa om filmer skriv ett inlägg som nedanstående. // admin</span>

 

Titel Nyckeln till Friheten

Genre Thriller

Filmen är i från år: 1994

Regissör Frank Darabont

Skådespelare Tim Robbins och Morgan Freeman.

 

Kort om handlingen

En banktjänsteman, Andy Dufresne (Tim Robbins), kommer till Shawshank fängelset 1947, dömd till dubbel livstid för två brutala mord. Han upptäcker att när du blir dömd för hela livet, tas det verkligen ifrån dig inne i fängelset. Innan för murarna blir han god vän med fängelsets fixare, "Red" (spelad av Morgan Freeman).

 

Snabbt blir Andy populär hos vakterna och fängelsedirektören, då han med sin intelligens hjälper dem att tjäna stora pengar genom bedrägerier. Men vad ingen vet, är att Andy har långt mer avancerade planer än så?

 

Kort om vad jag tycker om filmen

Detta är en av den bästa thrillern, jag någonsin har sätt i hela mitt liv. Den här filmen innehåller små slagsmål, djup handling och många överraskande moment. Filmen är inte slut förens i den sista sekunden. Genialiskt manus, Frank har även gjort filmerna; " Den gröna milen & Majestic". Skådespeleriet är också bra, bra tonfall på berättarerösten etc. Jag gillar intrigerna och alla roliga scener i filmen, samtidigt så finns det en djup grundstory. Sedan så måste man tänka till lite, för att förstå allting. Jag gillar sådana filmer, men den här känns lite överdriven. Intrigerna blir en aning för många, manusförfattaren har slagit knut på sig själv. Filmen har sina brister, men den är jävligt bra ändå. Filmen har fått 7 Oscars.

 

Betyg 8,5/10.

 

jag har sett den! den är sjukt bra! rekomenderar den till alla och Den Gröna Milen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

The Stupids

 

http://ecx.images-amazon.com/images/I/5107CHAQ34L._SL500_AA240_.jpg

 

The Stupids handlar om en dag i Familjen Stupids liv och dom gör massa sjuka saker... Det är en av dom bästa filmerna jag har sätt :) dom har extremt låg IQ kan man kort säga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Titel - Den gröna milen

Originaltitel - The green mile

Genre - Drama

Speltid - 3h

Produktionsland - USA

Premiärår - 1999

Regi - Frank Darabont

Skådespelare - Tom Hanks, David Morse, Bonnie Hunt, Michael Clarke Duncan, James Cromwell, Michael Jeter, Graham Greene med flera.

 

Handlingen

 

En dag anländer en ny fånge till fängelset s.k "the mile" vid namn John Coffey. John är en gigantisk svart man som åtalats till dödsstraff för våldtäkt och mord på två flickor. John utstrålar dock inget som helst täcken till våld eller aggressivitet utan tvärtom, han beter sig själv som ett barn och vill ingen ont.

 

Omdöme

 

En riktigt intressant och budskapsrik film som aldrig känns långtråkig på grund av längden. De övernaturliga delarna i filmen kändes först konstiga och opassande men efter ett tag gjorde de bara filmen intressantare. Skådespeleriet är väldigt bra. Jag ger filmen 4/5.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

en fråga om texas chainsaw masacure eller vad den heter. jag tänker på den från 2002 tror jag.

 

är dom klippen man ser i slutet i filmen när dom gå ner i källaren verkliga, dom i svartvitt ????

Redigerat av D48
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...