Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Hej!

Funderar på att skaffa nytt grafikkort till min dator. Just nu har jag ett "ATI Radeon X550 128mb" Det kostar ca 500 kr på komplett. En kompis har ett "GeForce 6800GT 256 mb". Det kostar ca 1500 kr. Men det verkar som att jag klarar spel mycket bättre än han. Även om han har dubbelt så mycket RAM som jag har (Jag har 512). Så jag undrar om ATI-korten är bättre även om dem är billiga och har lite minne. Undrar också kortet "GeForce 7900GT 512mb" är bra. Eller ska man ta ett med 256mb minne istället? för 500 kr mindre. Är det stor skillnad? Bör man vänta till Direct-X 10 kommer? Men rykten säger att man måste ha Vista för DX10, och jag ska inte skaffa Vista pga att den kommer söka efter nerladdade filer och rapportera åt Microsoft. Har ni något förslag på bra grafikkort vid 2000-3000kr?

Skrivet (redigerat)

Sapphire Radeon X1650PRO 256MB

ett bra kort för endas 1.479 kr

fast GeForce 7900GT e ju ganska bra det med

Redigerat av Janaz
Skrivet

Jag har funderat på att köpa ett Pci-express grafikkort för jag kan inte byta ut mitt gammla AGP grafikkort.

Här kommer Pci express

Pci express

Gäst Twiztha_MF
Skrivet

ja nvidia är dumma i huvet dom tar så jävklans överpris på sina kort och ja ATI korten har högre prestanda och håller längre, om du vill ha ett riktigt bra kort ska du ta ett ATI RADEON X1950 XTX 1 Gig det håller du dig länge på ;)

Gäst Twiztha_MF
Skrivet (redigerat)

min förra dator hade specsen.

CPU: 2.66 GHz

RAM: 512 MB senare 1.5 Gb

X1600 PRO 512 MB

och jag kunde lira HL2 och liknnde med allt på högsta AF 4X mm detsamma med F.E.A.R och ändå få över 30 FPS.

Redigerat av Twiztha_MF
Skrivet

Vad tycker ni om detta kort?

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=326956

Håller det för spel ett bra tag framöver? (På hög detaljnivå)

Köp 7900GTX om du vill att dem ska räcka länge... Dessutom så tror jag att DX10 kommer fungera på Windows XP. Annars så skulle Nvidia och ATI förlora mycket. Dessutom så kommer dem också stödja Dx9.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...