Hoppa till innehåll

Vad Är Du Redo Att Dö För?


Slasktratt
 Dela

Rekommendera inlägg

MM det är troligtvis sant. I USA t ex. där åker dem runt i typ ghetton och plockar 18-19 åringar som har det svårt hemma för att familjen är fattig. Dem lockar dem med en utbildning och sådant. Regeringsmännen själva är fega kräk som bara sitter och beordrar andra att kriga.

 

Jo visst U.S Army är helt frivilligt dem som går med där vet vad dem kan råka ut för. Och visst så alla regeringsmän är ju inte fega. Inte alla det håller jag med om. Men om även om USA inte skulle varit med och krigat i WWII så skulle Nazityskland troligtvis inte ta över allt för mycket.

 

EDIT: Även för att man själv har varit med och krigat för nåt så betyder det inte att man bara kan säga åt en hop soldater att gå ut i krig.

Redigerat av 123spill
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 114
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

MM det är troligtvis sant. I USA t ex. där åker dem runt i typ ghetton och plockar 18-19 åringar som har det svårt hemma för att familjen är fattig. Dem lockar dem med en utbildning och sådant. Regeringsmännen själva är fega kräk som bara sitter och beordrar andra att kriga.

 

Dom får en order. Armen är deras jobb (soldaternas). Så ifall du kom till en arbetsplats o din arbets ledare bad dig att göra kaffe så skulle du göra det eller hur? Det är precis vad soldaterna gör. Dom lyder order annars får dom sparken, dom kan till och med ställas inför krigsrätt
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

MM det är troligtvis sant. I USA t ex. där åker dem runt i typ ghetton och plockar 18-19 åringar som har det svårt hemma för att familjen är fattig. Dem lockar dem med en utbildning och sådant. Regeringsmännen själva är fega kräk som bara sitter och beordrar andra att kriga.

 

Jag skrev att bara för att man själv har krigat nångång. Så är det ju inte så att du kan säga åt en soldat och springa ut under ett artillerianfall bara för att du var tvungen att göra det en gång. Det kan man se som hämnd.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är redo att dö för min familj...

 

Dina föräldrar? Du gillar säkert dem, att offra sitt liv för ens föräldrar är nobelt. Men de skulle nog ha velat att deras son skulle ha levat längre än de själva. En förälders värsta mardröm, är att leva med att deras son är död.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är redo att dö för min familj...

 

Ja, det var bra att dö för sitt land förr i tiden, när jorden bestod av en massa krig och sånt skit. Men måste säga, att jag som en ensam person inte kan stå för någon förändring för mitt land. Jag är bara en person.

Redigerat av Dolphin
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är redo att dö för min familj...

 

Precis vad jag hade tänkt att skriva :bah: Iaf så, om alla tänkte som du skulle ju ingenting fungera. I en hockeymatch t ex. en spelare tänker "Jag kommer aldrig göra mål så det är lika bra att jag slutar upp med att spela. Och så släpper hans lag in ett mål tack vare honom och hans lag förlorar matchen. Samma sak gäller andra saker i livet...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...