Hoppa till innehåll

Directdraw


RiverRunner
 Dela

Rekommendera inlägg

ja ville spela en gammal favorit(Age Of Empires 2)men när jag skulle starta det <_<

 

:(

 

Could not initialize graphics system.Make sure that your video card and driver are compatible with DirectDraw.

 

:huh:

 

vet nån var man kan ladda ner det eller vet nåt annat sätt att få det att funka.

tacksam för svar.

 

:blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

att ominstalera directx 9 är lite svårt,sidu ja e på gamla datorn och den har directx 8.1 :visslar: :P .man kunde testa directdraw men det kom inte upp nåt,inget hände,det stog bara att nåt var fel.

 

 

 

Edit:riktiga skivan hade got sönder so jag skulle spela trial version.......

................... :meddum: ............................ :meddum: ..........................

 

jag gillar inte att bumpa mina trådar men jag behöver hjälp.

Redigerat av RiverRunner
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du nu har spelar AoE2 på den datorn innan sp kan du ju i alla fall vara säker på att det inte är något hårdvarufel. I så fall borde det nästan vara DirectDraw som det är fel på eftersom att det står att något är fel. Så det enda sättet du kan göra på om du inte kan koppla datorn till internet är att bränna en CD-RW (om CD-ROM finns) eller köra på det gammla hederliga viset som jag har fått göra när jag har experimenterat med min gammla dator, DISKETTER!!!

DISKETTER och WINRAR funkar alltid...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gick det att testa Direct3D?

 

jag skall testa.

 

 

nepp

Testresultat för Direct3D: Fel vid steg 37 (SetCooperativeLevel till helskärm): HRESULT = 0x88760245 (Felkod)

;)

och det står detta för direktdraw

Testresultat för DirectDraw: Fel vid steg 9 (Skapar primär yta): HRESULT = 0x887600e1 (Felkod)

:unsure:

Redigerat av RiverRunner
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...