Hoppa till innehåll

Vaför Ploppar Det Upp En Massa?


AntiVirus

Rekommendera inlägg

Startade datan idag.. Spelade ett litet tag, men sen så ploppade det upp en Norton skylt där det stog: Trojanska hästar maskar något försöker bla bla bla, Vet ni vad det är/ Kan inte stäng av min data, när jag försöker så händer inget bara att musen laddar:P Väntar några timmar men inget händer vet ni vad det är <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Någon som försöker skicka trojanska virus lr va dom nu kallas din dator... DUH. Så det är väl bara och stå ut, det var så för mig förut i typ 2 timmar :o . Sen så går det säkert att ta bort att den varnar varje gång nån försöker skicka virus.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är nog bäst att virus scanna hela datorn. Om norton säger att det är virus så ska norton ta bort dom men om den inte gör det så får du scanna.

 

Det har hänt för mig att den inte vill ta bort men dom försvinner när man scannar & hittar dom.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För mig kommer massa virusskydd upp och säger att typ det är några virusfiler på min data och dom filerna heter typ trojan horse och typ massa saker,jag har raderat massa sånna filer men min data är virusaktig fortfarande...

 

Tänk på att virus kan hur som helst poppa upp fönster där det står att din dator är infekterad och att du ska klicka på rutan. Men oftast så är det den som öppnar bakportar för en massa maskar och trojaner.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...