Såg i en sifoundersökning att det även finns jobb där kvinnor tjänar mer än män för samma jobb.
Tycker att alla ska få lika lön FÖRUTSATT att de gör samma jobb, lika bra.
När vi tittar på undersökningar får vi ju inte veta hur bra de jobbar, vilken erfarenhet de har osv.. så jag tycker det är svårt att bedöma om det är rättvist bara genom att titta på statistik.
Det finns även en mängd okända faktorer som t.ex hur varje individ förhandlar om löneförhöjningar.
Sedan får man tänka på att kvinnor är relativt nya i arbetsmarknaden, då det genom historien alltid varit män som jobbat och kvinnor som skött hemmet och allt vad det innebär.
Man kan inte och ska inte kräva att allt ska bli jämlikt på några dagar, veckor, månader eller ens år.
Då män har 1000-tals år i försprång på marknaden, kommer det att ta sin tid innan allt är jämlikt.
Det ska bli så jämlikt och rättvist som det bara går att få...MEN...det ska inte stressas fram.
Själv tycker jag att allt som utvecklas under stress bara blir skit som sedan måste städas upp av nästkommande generationer...som vår invandringspolitik för att nämna ett exempel.
Angående invandrare så ska ju det också vara jämlikt, MEN det finns även tillfällen då man anställer dem för billig arbetskraft. Trots allt tycker jag dock att det är bättre att man tar in billig arbetskraft till Sverige, än att man flyttar ut hela företag till exempelvis Taiwan för den sortens lågkostnadsarbetare.
Då förlorar ju hela landet på det.
Det finns ju fler arbetslösa i Sverige, än lediga jobb, så jag tycker inte vi ska klaga allt för mycket på företag. De kanske får för sig att flytta!
Speciellt nu när de elitiska moderaterna håller i ratten
Sista jag skulle vilja säga är att: OM jag skulle driva ett företag, så skulle jag ENDAST välja de som var bäst kvalificerade och pratade FLYTANDE svenska eller engelska. Om mitt företags inriktning enbart var till svenska kunder skulle flytande svenska vara ett krav.
Om mitt hypotetiska företag skulle bli anklagat för diskriminering, skulle jag UTAN TVEKAN flytta mitt företag till ett annat land och byta inriktning. Om Sverige inte skulle tillåta att jag väljer de jag tycker är bäst för jobben...vad är det då för mening att stanna?!
__
OBS! Jag hatar feminister som påstår sig vilja ha äkta & total jämlikhet, då det är omöjligt.
Om detta skulle införas skulle det införas i ALLT. Vilket är omöjligt då den manliga & kvinnliga kroppen trots allt inte skapas med jämlika förutsättningar.
Detta omöjliggör jämlikhet i många områden.
Men det går att få det så jämlikt som möjligt...detta är dock inte riktig jämlikhet.