Hoppa till innehåll

Kvinnohat Och Dylikt.


Amaeli
 Dela

Rekommendera inlägg

jag anser att feminism är idiotiskt, men jag tycker att folk som utför samma arbete, oavsett kön, ska ha samma lön.

 

t ex på kontor, om mannen tjänar mer än kvinnan men de utför samma arbete, samma arbetstider etc, så anser jag att det är fel.

 

det är ett faktum att man ska tjärna samma oavsett kön (om man har samma arbete). frågan är snarare varför det inte är så. Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 51
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag tycker att det är löjligt att folk säger saker som "det ska vara lika många kvinnor som män anställda" eller dylikt. Om ett företag har 20 anställda, så ska de som gör jobben bäst få jobben, om det skulle vara så att 20 män gjorde jobben bättre, ska självklart de få jobben, men om de 20 kvinnorna gör jobben bättre ska dem ha jobben. Men, det ska inte vara "rättvist" att man ger kvinnor jobben bara för att de är kvinnor.

 

Kan inte hålla med mer,självklart ska kvinnor värderas precis som männen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Twiztha_MF

jag tycker inte att det är bra med kvinnohat MEN det finns en poäng som ni har missat.

 

Tex hade min pappa och en kompis mamma samma jobb men hon fick mindre, varför? jo hon jobbade mindre (hon jobbade lika hårt men inte lika många timmar) jag tror inte inte måånga tar detta i beaktande.

 

och feministerna (F1=fetta :P, skämt-R.G) är inte bättre än nån annan, dom försöker göra på andra hållet så att männen får det aldelles mycket sämre än vad kvinnorna har idag, har nån manlig politer nånsin sagt i tv eller annat "kvinnor bör beaktas som trasdockor man kan sätta på hela dagarna, dom är så j*vla klena så man bara villl våldta dom", nä precis. tycker feministerna är värre än alla män.

 

likadant den här räden mot sverigedemokrat saken (jag skyddar inte sverigedemokraterna nu för jag hatar allt som har med nazism), är anti-facisterna bättre för att dom använder samma metoder som hitler och hans hantlangare gjorde....nej, visst jag tycker också det är sjukt att han kom in i riksdagen, men när det är gjort kan man ju inte göra nått åt det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag tycker inte att det är bra med kvinnohat MEN det finns en poäng som ni har missat.

 

Tex hade min pappa och en kompis mamma samma jobb men hon fick mindre, varför? jo hon jobbade mindre (hon jobbade lika hårt men inte lika många timmar) jag tror inte inte måånga tar detta i beaktande.

 

och feministerna (F1=fetta :P, skämt-R.G) är inte bättre än nån annan, dom försöker göra på andra hållet så att männen får det aldelles mycket sämre än vad kvinnorna har idag, har nån manlig politer nånsin sagt i tv eller annat "kvinnor bör beaktas som trasdockor man kan sätta på hela dagarna, dom är så j*vla klena så man bara villl våldta dom", nä precis. tycker feministerna är värre än alla män.

 

likadant den här räden mot sverigedemokrat saken (jag skyddar inte sverigedemokraterna nu för jag hatar allt som har med nazism), är anti-facisterna bättre för att dom använder samma metoder som hitler och hans hantlangare gjorde....nej, visst jag tycker också det är sjukt att han kom in i riksdagen, men när det är gjort kan man ju inte göra nått åt det.

 

lite off topic men sverigedemokraterna är tamefan inte nazister
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alla är lika värda kvinnor som män, därför ska vi också få betalt efter de jobb vi gör man ska få betalt för de man kan prestera inte villket kön man har.

 

 

 

 

 

 

 

Vi män är mer värda på många arbeten, främst för att vi har arbetat längre än kvinnorna. Tänk om Apan började prata och uppföra sig civiliserat, ska då den få lika mycket betalt som människan? Nej, jag tänkte väl det. På många arbeten får till och med kvinnorna lika mycket betalt som männen, får då några män några kronor mer än kvinnorna, då blir det ett j*vla liv. Att ni orkar, är min åsikt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alla är lika värda kvinnor som män, därför ska vi också få betalt efter de jobb vi gör man ska få betalt för de man kan prestera inte villket kön man har.

 

Men om apan som började prata och uppföra sig civiliserat kunde arbeta dubelt så bra som en vanlig människa då ska den ju självklart få bra betalt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dolphin: Tänk dig in i den här situationen: Men om vi säger att du aldrig tidigare i ditt liv har arbetat och så får du ett jobb och väldigt väldigt snabbt visar det sig att du faktiskt är väldigt bra på det här jobbet du är flitig och lägger ner en massa tid på att få allt att bli bra och fungera perfekt samtidigt så jobbar det ett gäng med 80 åringar dom har jobbat hela sitt liv på just de jobbet men dom har hela tiden utfört ett sisådär jobb det är inte effektivt men dom får inte sparken eftersom ingen förutom du lägger märke till att de knapt arbetar. Deras dåliga arbetsförmåga beror inte på att de är gamla och trötta utan att de är lata. När sedan lönen kommer så visar det sig att du får jätte lite pengar fast du slitit på som bara den medans gamlingarna får en hög lön utan att direkt gjort ngt ansträngande alls. Hur skulle de kännas?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nä men väldigt nära på

 

invandrar fientlighet mm.

 

skam för vårt land att dom ens finns.

 

Nej du, inte ens nära. De kan knappt klassas som rasister. Nazister är inte 'fientliga' mot invandrare. De vill helt enkelt utrota alla som inte tillhör den ariska rasen (detta är en grovt förenklad bild av vad nazisterna vill)

 

Sverigedemokraterna vill minska invandringen till sverige.

 

Sorry för OOT

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...