Gäst flio3 Skrivet 5 November 2006 Rapport Dela Skrivet 5 November 2006 bara ett tips, ja har jobbat i gamemaker förut men där är det ganska advancerat att göra fps spel och de blir också ganska fula... adda mig på msn, [email protected], jag kanske har nån bra idé för spelet... :meddum: och delvis så kan de bli ett problem me den articifiella intelligensen (hoppas de stavas så!)... men det finns nån grej som heter phatfinder (tror jag) där npc: erna har linjer som de "följer"... så att de inte står och skjuter in i en vägg... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst alan.shalaji Skrivet 5 November 2006 Rapport Dela Skrivet 5 November 2006 bara ett tips, ja har jobbat i gamemaker förut men där är det ganska advancerat att göra fps spel och de blir också ganska fula... adda mig på msn, [email protected], jag kanske har nån bra idé för spelet... :meddum: och delvis så kan de bli ett problem me den articifiella intelligensen (hoppas de stavas så!)... men det finns nån grej som heter phatfinder (tror jag) där npc: erna har linjer som de "följer"... så att de inte står och skjuter in i en vägg... Vi ska göra spelet online så då slipper vi att hålla på med AI:n :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Outsider Skrivet 5 November 2006 Rapport Dela Skrivet 5 November 2006 Ok då vet jag vilket slags spel vi ska göra :) ska vi göra det i 6.1 eller 6.0? eller om det ska vara online så blir det nog 6.1 antar jag. Eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aegzor Skrivet 5 November 2006 Rapport Dela Skrivet 5 November 2006 Jag har addat dej. Jag kan vara lite allt-i-allo, alltså jag hjälper till med det som behövs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Zenso Skrivet 5 November 2006 Rapport Dela Skrivet 5 November 2006 Ja det blir online så det får väll bli 6.1 antar jag! Men ok medion men kan du bra programmering :P Bara undrar Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Outsider Skrivet 5 November 2006 Rapport Dela Skrivet 5 November 2006 kollar lite på gamemakers hemsida lite,jag tänkte ladda ner en first player shooter tutorial men den kräver registrerad version,då blir det antagligen inte lätt att göra ett sådant spel :( eller någon som vet ett annat sätt att göra detta på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
housemaster Skrivet 5 November 2006 Rapport Dela Skrivet 5 November 2006 jag kan göra grafik exempel: någe habbo bild som jag gjorde Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aegzor Skrivet 6 November 2006 Rapport Dela Skrivet 6 November 2006 Den bilden gjorde du ju säkert. -.- Och, programmering är jag inte bra på :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
housemaster Skrivet 6 November 2006 Rapport Dela Skrivet 6 November 2006 jag svär jag har gjort den (några saker är orginal) kolla namnet på internet arkiv eller gå Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Zenso Skrivet 7 November 2006 Rapport Dela Skrivet 7 November 2006 mmm men jag söker en programmerare till någon som vet någon bra! :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
macan1995 Skrivet 9 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 9 Februari 2007 Jag kan vara programerare men om vi måste ha reged version så måste nån skicka koden och namnet. Undrar om man kan göra en 3d-miljö i tex blender och sen lägga till den i GM Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 9 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 9 Februari 2007 (redigerat) jag kanske kan vara med(programmerare). Jag har också försökt komma igång med 2D grafik med SDL i C++ med det var för svårt och ladda ner bibloteket för mig :P så det blir bara programmering. Men vilket programmerings språk är det vi talar om? Om det är C++ så vill jag ha lite mer information annars får det vara. OBS. Jag har bara programmerat CLI program :unsure: Redigerat 9 Februari 2007 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.