💬
Logga in
Fuska.se

1.24 Och 1.11

27 svar · startad

Trådstartare #1

Om titeln var otydlig på något sätt, är inte 1.24 och 1.11 samma sak?

§1.11 - Skriva onödiga/dumma inlägg/omröstningar (Har du gjort det så anmäl innan vi ser det).

§1.24 - Att skapa omröstningar utan ett vettigt syfte.

Jag tänker ju såklart då på omröstningar,om man skapar en onödig/dum omröstning då har den väl ingen vettigt syfte?

Är inte §1.24 en onödig regel egentligen eller är det något som jag har missat?

Senast ändrad:

5 Nov 2006
↗ till inlägget

§1.11 - Skriva onödiga/dumma inlägg/omröstningar (Har du gjort det så anmäl innan vi ser det).

Jag tänker ju såklart då på omröstningar,om man skapar en onödig/dum omröstning då har den väl ingen vettigt syfte?

Ingen regel är väl direkt onödig.

Man måste ha regler för att styra någonting.

Regler är till för att följas, följer man dom, slipper vi trådar som denna.

Senast ändrad:

Jag håller med Outsider, §1.24 är helt överflödig!

jag håller oxså med Outsider,

§1.11 täcker ju §1.24 också!

Håller med Outsider varför ha två näst intill lika regler det är ju bara onödigt.

varför bry sig då? gör som reglerna säger bara så slipper vi spam och såna här trådar. Man blir väl inte skadad på något sätt av att ha två likadana regler?

Senast ändrad:

det är inte helt like för §1.24 gäller bara omröstningar & §1.11 gäller både och, så jag tycker att §1.24 ska bort & vi ska använda §1.11 istället

Jahopp, först klagar ni på att regeln §1.11 tolkas olika av olika personer. (Kolla igenom Fuska.se-forumet för att kolla på tråden.)

Nu när det finns en regel som gäller §1.11 på omröstningar så vill ni ha bort den? :S

↗ till inlägget

Jahopp, först klagar ni på att regeln §1.11 tolkas olika av olika personer. (Kolla igenom Fuska.se-forumet för att kolla på tråden.)

Nu när det finns en regel som gäller §1.11 på omröstningar så vill ni ha bort den? :S

Nej vi vill ha bort §1.24. :)

Som är näst intill likadan.

Jag vill inte att dem ska ta än så lätt för 1.11. Det blir ju den hela tiden va man än skriver!

"utan vettigt syfte" kan betyda en omröstning med rubriker "vem har mest fm" tex.1.11 kan vara inlägg också!

↗ till inlägget

Det har du rätt i, egentligen är ju båda samma regel bara att de är formulerade på olika sätt.

Senast ändrad:

Trådstartare #13

Precis,det är ju lika bra att ta bort §1.24.

Stör det dig att ha den regeln? Vettigt syfte och dumma omröstningar är en helt annat grej.

Det här är icke vettigt syfte:

Vad åt du idag?

Pasta

Hamburgare

Ärtor

Åsna

När det är dumma omröstningar är när man inte lagt så få alternativ så man bara är ute efter spamming. Det tror jag.

6 Nov 2006
Trådstartare #15

Men den där "omröstningen" är ju onödig alltså kan den klassas som §1.11

Om man gör en omröstning utan vettigt syfte då måste den ju vara onödig,eller hur?

om man bryter mot §1.24 så bryter man mot §1.11 så det går inte att bara bryta mot §1.24 & jag tycker att den är onödig, hoppas admin läser detta

§1.11.

alalalala

1. sd

2. gdg

3. aopd

4. älgs

5. dfsdfuj

6. sdfao

7. Hej

8. Hur

9. Mår

10. du?

------

§1.24.

Gillar ni gurka?

1. Ja.

2. Nej.

Lite bakrund om §1.24.

Denna regeln kom till när fuska.se hade ett lotteri där alla medlemmar vann fuskavip under en viss slumpmässig tid.

När alla då fick chansen till att göra omröstningar blev det för mycket.

Allmäntforumets trådar bestod utav 19 av 20 trådar som var omröstningar.

Något behövdes göra.

Trådarna var följande: Vad dricker du?, Gillar ni det?, Gillar ni det? osv. Sådana enformiga trådar som man kunde skapa tusentals av samma handling fast olika saker.

Vissa omröstningar var inte onödiga i sig, FAST saknade totalt någon mening att diskuteras, bara skapade en omröstning för att prova funktionerna/få mynt/rank.

Senast ändrad:

7 Nov 2006

så du menar att

Gillar ni gurka?

1. Ja.

2. Nej.

Inte bryter mot §1.11?

Jag sa inte att de inte bröt mot §1.11.

Det var bara ett simpelt exempel på en början till §1.24.

Trådstartare #20

Ja men att göra en omröstning utan vettigt syfte är ju precis samma sak som att göra en onödig omröstning. En omröstning utan vettigt syfte måste ju vara onödig,tycker jag iallafall.

För jag ser inte skillnaden mellan §1.11 och 1.24.

Det är ju inte så att den stör mig jättemycket men jag tycker bara att den är onödig.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in