TheUnnamed Skrivet 20 November 2006 Rapport Dela Skrivet 20 November 2006 @ Happyhenke, kolla mitt inlägg i tråden som är bland det första :P men jag tror inte sverige skulle byta system lagerbäck har ju testat det en gång tidigare och det gick inte så bra i mina ögon. Roligt, men det var ju innan jag kom in i diskutionen. Njae håller inte med dig där tror du syftar på 4-4-1-1 formationen som lagerbäck testade mot Tyskland. Det var ett reservbetonat och ganska lojt Sverige som förlorade med 3-0. Tror inte det var för att man satte ner en forward till släpande forward som gjorde att man förlorade. Sverige brukar ju vanligt vis köra 4-1-2-1-2 om man ska skriva det i siffror. Men skillnaden på en diamantuppställning på 4-4-2 (4-1-2-1-2) och 4-3-3 är betydligt större en på 4-4-1-1. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Larath Skrivet 20 November 2006 Rapport Dela Skrivet 20 November 2006 jag tror inte på sverige som ett 4-3-3 lag helt enkelt fast lagerbäck gör väl som han vill igentligen :D, en sak jag undrar är vad sverige ska göra när linderoth och daniel andersson slutar. har vi någon U21 som kan ta över? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 20 November 2006 Rapport Dela Skrivet 20 November 2006 Jag säger som både Allbäck och Elmander. Zlatan är utan tvivel den största anfallaren sverige har. det sa dem båda under nån intervju på Tv3. Hans formkurva pekar juh uppåt. det som har blivit lite dåligt med Zlatan är att han har blivit mindre kaxig och utnyttjar inte sin teknik,han fick juh en annan roll i Juventus när han gick dit. men nu när han kommit till Inter verkar det gå spikrakt uppåt att Zlatan ska vara med i landslaget är självklart. men varför inte t.ex spela med ett 3-manna anfall? med Elmander/Zlatan som lite släpande? tror faktiskt att även Lagerbäck lär börja tänka lite nytt. eller va tycker ni ? :D Håller med.Tycker inte att Sveriges defensiv klarar en sådan offensiv uppställning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheUnnamed Skrivet 21 November 2006 Rapport Dela Skrivet 21 November 2006 jag tror inte på sverige som ett 4-3-3 lag helt enkelt fast lagerbäck gör väl som han vill igentligen :D, en sak jag undrar är vad sverige ska göra när linderoth och daniel andersson slutar. har vi någon U21 som kan ta över? När en expert på DN spekulerade inför Österrike/Schweiz 2008 så skrev dom att Kim källström kunde ha växt tills sig och ta den platsen. Skulle kanske funka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FreeZtyle Skrivet 21 November 2006 Rapport Dela Skrivet 21 November 2006 Jag tycker att Zlatan ska in. Just nu e han en av världens 10 bästa spelare enligt mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheUnnamed Skrivet 21 November 2006 Rapport Dela Skrivet 21 November 2006 Jag tycker att Zlatan ska in. Just nu e han en av världens 10 bästa spelare enligt mig. Visst platsar han i Sveriges landslag. Men jag vet inte om han är bland dom 10 bästa i världen direkt. (jag vet att du skrev enligt mig, men det där var enligt mig :P) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Larath Skrivet 23 November 2006 Rapport Dela Skrivet 23 November 2006 jag tror inte på sverige som ett 4-3-3 lag helt enkelt fast lagerbäck gör väl som han vill igentligen :D, en sak jag undrar är vad sverige ska göra när linderoth och daniel andersson slutar. har vi någon U21 som kan ta över? då ligger ju den offensiva platsen i fara istället, vi har svensson just nu men han börjar bli till åren han med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
burak127 Skrivet 23 November 2006 Rapport Dela Skrivet 23 November 2006 Börja??? Han har alltid varit svensk... BTW han är väl rätt bra men tycker Allbäck och Elmander är bättre. Iallafall senaste tiden. han e inte alls svensk först gick han till serbiska landslaget och fråga om han fick spela där dom sa nej sen gick han till bosniska landslaget där sa dom också nej sen var han tvungen och gå till sverige . Han e inte svenska han e bosnisk ditt mongo ... du kan inget om fotboll Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Larath Skrivet 23 November 2006 Rapport Dela Skrivet 23 November 2006 Börja??? Han har alltid varit svensk... BTW han är väl rätt bra men tycker Allbäck och Elmander är bättre. Iallafall senaste tiden. beror på hur man ser det, jag anser att han är svensk genom att han föddes i sverige, och han har alltid spelat i sveriges landslag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 23 November 2006 Rapport Dela Skrivet 23 November 2006 Men hans moder eller fader är väl från Bosnien? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Muuu Skrivet 24 November 2006 Rapport Dela Skrivet 24 November 2006 Men hans moder eller fader är väl från Bosnien? tror båda är från forna jugoslavien. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.