Gäst Youx Skrivet 15 November 2006 Rapport Skrivet 15 November 2006 program till att göra text baserade spel finns det? Citera
Gäst Moberg Skrivet 15 November 2006 Rapport Skrivet 15 November 2006 Jag vet inte, känner inte till något speciellt för att göra textbaserade spel, skulle inte förvåna mig _om_ det fanns i och för sig. Annars är det ju just textbaserade spel som inte är så svåra att göra i något programmeringsspråk, t.ex. C++ eller Python eller Ruby. Citera
Gäst Youx Skrivet 15 November 2006 Rapport Skrivet 15 November 2006 mm ja vet men hittar aldrig bra guider där det står hur man textbaserade spel i nåt programmeringsspråk... Citera
Gäst Moberg Skrivet 15 November 2006 Rapport Skrivet 15 November 2006 hmm okej, ne det är kanske svårt att hitta. Jag har boken Lär dig spelprogrammering med Visual Basic på 3 veckor. Där gör de ett textbaserat spel. Skulle iofs inte rekommendera VB till att göra några sorts spel i, men textbaserat är väl i sådana fall det som lämpar sig bäst. Tycker nog du ska investera i en bok ifall du vill, annars så är ju tjusningen med programmering att klura ut själv. ;] Citera
Filiandor Skrivet 15 November 2006 Rapport Skrivet 15 November 2006 Jo men att klura ut på egen hand är ju inte det allra lättaste om man inte kan grunderna! Citera
Gäst Moberg Skrivet 15 November 2006 Rapport Skrivet 15 November 2006 Då får man lära sig dem. (: Det finns alltid folk som kan hjälpa en om man har konkreta frågor och ställer. Citera
neVah Skrivet 23 November 2006 Rapport Skrivet 23 November 2006 Enda du behöver veta för textbaserade spel är variabler och utskriftssats. Citera
Gäst Youx Skrivet 24 November 2006 Rapport Skrivet 24 November 2006 Jaha finns det nån bok ni rekomooderar eller hur man nu stavar det Citera
Gäst Moberg Skrivet 24 November 2006 Rapport Skrivet 24 November 2006 Rekommenderar? Hmm nja, själv hade jag inte någon bok alls när jag började. Möjligtvis att någon liten lättpocket, vilken som helst skulle passa bra, för att känna på ifall det är något för dig. Annars är ju SAMS C++-programmering av Stephen Prata en klassiker, kanske svår att börja med, jag vet inte, men där står verkligen vääldigt mycket. Citera
neVah Skrivet 26 November 2006 Rapport Skrivet 26 November 2006 Faktiskt så behöver du nästan inte mer. Allt du behöver veta finns på http://www.freewebs.com/quaked Ja vet att sidan är lite töntig på nåt sätt, men har inte tagit bort den. Citera
Gäst Andreasswf Skrivet 26 November 2006 Rapport Skrivet 26 November 2006 gör man inte dom i anteckningar? Med MsgBox Skriptet typ... Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.