Filiandor Skrivet 20 November 2006 Rapport Dela Skrivet 20 November 2006 Jag har ett ganska simpelt problem igentligen! Men jag håller just på med ett spel och jag har skaffat lite nya sprites till det, men nu är det som det svåra(?) kommer in! Hur ska jag få in dom nya spritsen till mina gamla sprites?? Tacksamm för svar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Forsman Skrivet 20 November 2006 Rapport Dela Skrivet 20 November 2006 Jag vet inte vad sprites är, så jag kan tyvärr inte hjälpa dig. Men du kanske kan förklara vad sprites är för någonting? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Smiter Skrivet 20 November 2006 Rapport Dela Skrivet 20 November 2006 snakar du om gamemaker eller? forsman: det är typ "gubbar" i gamemaker, om man ha nu snackar om gamemaker ;) ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheUnnamed Skrivet 20 November 2006 Rapport Dela Skrivet 20 November 2006 Jag vet inte vad sprites är, så jag kan tyvärr inte hjälpa dig. Men du kanske kan förklara vad sprites är för någonting? Ännu ett exempel hur du kan spamma ett inlägg? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Outsider Skrivet 20 November 2006 Rapport Dela Skrivet 20 November 2006 Jag har ett ganska simpelt problem igentligen! Men jag håller just på med ett spel och jag har skaffat lite nya sprites till det, men nu är det som det svåra(?) kommer in! Hur ska jag få in dom nya spritsen till mina gamla sprites?? Tacksamm för svar! menar du lägga in dom som sub sprites eller bara ersätta dem? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Moberg Skrivet 20 November 2006 Rapport Dela Skrivet 20 November 2006 Är det bara bilder så är det väl bara ersätta de gamla bildfilerna med de nya? - Fast då måste de ju så klart ha samma dimensioner och filnamn som de gamla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Filiandor Skrivet 20 November 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 20 November 2006 Inte ersätta utan att lägga in dom i en annan fil där det redan finns massa sprites. Och sprites är inte bara till Game Maker ifall nån trodde det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Moberg Skrivet 20 November 2006 Rapport Dela Skrivet 20 November 2006 Är det en vanlig bildfil du snackar om? i sådana fall kan du ju bara redigera den med valfritt bilredigeringsverktyg. När jag höll på I RpgMaker för länge sedan så använda jag alltid iDraw, därför att det var så enkelt och behändigt för just tiles och sprites! (: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Filiandor Skrivet 21 November 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 21 November 2006 Men asså frågan var hur man lägger in spriten? Det går ju inte bara att klippa in den! Men kan nån göra en steg för steg guide då? Jag har den nyaste photoshop ifall ni undrar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Moberg Skrivet 22 November 2006 Rapport Dela Skrivet 22 November 2006 Varför går det inte bara att klippa in? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 22 November 2006 Rapport Dela Skrivet 22 November 2006 Skriv till mig på msn om det är till Eclipse om det är på gamemaker så vet jag inte... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Moberg Skrivet 22 November 2006 Rapport Dela Skrivet 22 November 2006 Eclipse? Vad är det? Jag känner bara till java-utvecklingsmiljön Eclipse. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.