StarShadow Skrivet 14 December 2007 Rapport Dela Skrivet 14 December 2007 Just deletat mitt bra konto på Swe speed, hade 2500 invånare och cirka 10000 soldater, sen kom en finsk mästare och slaktade hela byn. Tack å God Natt Travian <_< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xrj89 Skrivet 16 December 2007 Rapport Dela Skrivet 16 December 2007 Jag kör Travian på Speed. Det är väldigt "beroend3e" om man spelat i några timmar, alltså vid 2-3 timmar. Man kan bygga byar på travian som de flesta nog lagt märke till, detta påminner mig lite om SimCity-spel. Man bygger typ en by, bygger nya hus med mera, sen kan man ju kriga mot varandra och vara allierad med varandra. Så här kan travian se ut, man kan se hela sin by och de platser man får sina råvaror. Råvaror: Järn, vete, trä och lera. Stammar: Rommare, Galler och Germaner. Rommare: * Kan bygga eller utöka en byggnad och ett råvarufält samtidigt * Hög försvarsbonus genom sin mur * Handelsmän kan bära 500 enheter av råvaror (hastighet: 16 fält/timme) * Mycket kraftfullt infanteri, men genomsnittligt kavalleri * Utvecklingen är kostsam och tar lång tid. Galler: *Hastighetsbonus: Snabbaste trupperna i spelet *Medelbra försvarsbonus från sin palissad *Handelsmän kan bära 750 enheter av råvarorna (hastighet: 24 fält/timme) *Grottan är dubbelt så stor *Dyra belägringsvapen *Billiga nybyggare Germaner: * Plundringsbonus: grottan hos fienden gömmer endast 2/3 av dess egentliga innehåll * Jordvallen är i stort sett oförstörbar, men ger endast en minimal försvarsbonus * Handelsmän kan bära 1000 enheter av råvaror (hastighet: 12 fält/timme) * Väldigt billiga och snabbt tränade trupper som är utmärkta plundrare * Dåligt försvar Lite kort om Travian: I början så har din lilla by endast en enda byggnad. Det finns fyra olika typer av råvaror i Travian: trä, lera, järn och vete. Innan du kan utöka byggnaderna i din by, så behöver du öka produktionen på dina råvarufält för att öka din inkomst av råvaror. Efter att du tagit hand om ditt råvaruflöde så kan du börja expandera din by med nya byggnader. Ett magasin och en silo gör det möjligt för dig att lagra mer råvaror. En grotta skyddar dina råvaror från att bli stulna av fiendens attacker. Du är inte ensam i Travian. Du agerar tillsammans med tusentals andra i Travians värld. Spelarna i din omgivning är de viktigaste för dig. Tack vare kartan så har du en bra överblick vilka de är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Viruz256 Skrivet 12 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2008 ska börja spela igen med galler. sluta spela när ja hade en hel alians mot mig:( bara för dom inte tyckte om min allians ledare så kja byta alians men dom sluta inte:(:(:(:(:(:( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.