Hoppa till innehåll

World Editor

Rekommendera inlägg

Skrivet

World editor till warcraft 3. i tigers hur ska jag göra så att det kommer en gubbe hela tiden vid ett hus?

Skrivet

nej t.e.x på footman ifall du har kört den då har man en byggnad och då får man en soldtat varanan sekund typ

Skrivet (redigerat)

TD menar du? WC3... det var tider det... men jag hade en riktigt stor karriär som Mapper. Nästan alla visste vem jag var =).

Få see... jag får försöka minnas nu, hur var det man gjorde en TD. (Små gissar nu)... Man tar du vet region grejen och markerar vägen den ska gå. Typ om den ska gå ner höger så gör 2 regioner som typ ser ut så här :

|...2...|

|------|

|........L_______

|...1.............X...|

|_____________|

Nu ställer du en gubbe i hörnet där du vill att den ska stå t.ex vid x;et jag har gjort. Nu markerar du gubben åsså letar du efter en movement trigger åsså väljer du att han ska grå från region t.ex 1-2-3-4-5 etc etc. Nu kan du sätta hastigethet på hur fort den ska gå etc. Nu väljer du att den ska vara en fiende. Nu gör du en region UNDER gubben som du ger en respawn trigger. Du sätter den på standard time.. 20 sec (om du vill att en våg ska vara 20 pers.. alltså 1 sec per våg gubbe). Nu väljer du vilka chars som ska respawna. Nu gör du en sån region igen men sätter 40 sec respawn time åsså fortsätter du så... 20-40-60-80-100 etc. Nu gör du en region vid slutet, så att säga region 2. Där sätter du en "kill" trigger åsså väljer du vilka den dödar.. alltså de som respawnar. Nu måste du göra start gubben passive så att han inte attackerar dig. Nu vid "KILL" regionen så sätter du att man får -poäng ifall nån går in där. Nu kommer programmerings delen (Kmr inte ihåg allt men jag kmr ihåg att det var svin kul =)). Nu ska du programmera en poäng / våg räknar panel. Sök på google efter programmering tutorial.

NU ÄR DU KLAR MED DEN SVÅRASTE DELEN!

pm;a mig för mer info

Ha en bra dag =)

Redigerat av NossLoad
  • Skapa ny...