Gäst Youx Skrivet 25 November 2006 Rapport Dela Skrivet 25 November 2006 hur gör man så att besökarna kan skicka mail direkt från sidan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 25 November 2006 Rapport Dela Skrivet 25 November 2006 Vad för sida om man får fråga? :huh: Om det är nån hemsida du menar får du väl skriva något script i Php eller Asp... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 25 November 2006 Rapport Dela Skrivet 25 November 2006 <a href="mailto:[email protected]">Maila mig!</a> Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaitan Skrivet 25 November 2006 Rapport Dela Skrivet 25 November 2006 Då måste du använda ett php-script som skickar mail från din mailserver. Ett mailscript i PHP ser ut så här: <?php mail( "[email protected]", "Ämne", "Meddelandet" ); ?> eller från ett formulär och variabler <?php $to = $_POST['to']; $subject = $_POST['subject']; $meddelande = $_POST['meddelande']; mail( $to, $subject, $meddelande ); ?> Är det svar nog? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Youx Skrivet 26 November 2006 Rapport Dela Skrivet 26 November 2006 (redigerat) Ok jag ska testa om det funkar men licufer ditt understa vart ska man skriva i adress som det ska gå till? och hemsidan är www.stream.2u.se EDIT: det var bara Chainsawkittens som funka.. men då öppnar det Outlook. men jag vill kuna skriva direkt från sidan! Licufer koder funka inte... Redigerat 26 November 2006 av Youx Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaitan Skrivet 26 November 2006 Rapport Dela Skrivet 26 November 2006 (redigerat) Om man använder koden som Chainsawkitten skrev öppnar den bara din epostklient. Om man använder PHP mailfunktionen så är det din server som skickar mailet. För att scriptet ska kunna fungera måste din webhost ha PHP aktiverat. Jag har kollat http://www.freewebtown.com, de har endast HTML aktiverat, så du får antagligen skippa mailfunktionen eller byta webhost. Eller kan jag hosta en mailsida hos min webhost. Redigerat 26 November 2006 av Licufer Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Youx Skrivet 26 November 2006 Rapport Dela Skrivet 26 November 2006 ok vet du nån bra gratis webhost som är utan reklam då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 26 November 2006 Rapport Dela Skrivet 26 November 2006 Finns lite olika, vet inte om CQR networks finns längre med där har du php stöd och hela skiten, utan reklam. "Dumfan hosting" finns också. Dessa är dock webhosts som brukar kräva att du spenderar lite tid i någon IRC-kanal... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaitan Skrivet 26 November 2006 Rapport Dela Skrivet 26 November 2006 Finns en sida med nätets bästa webhosts listade. http://www.free-webhosts.com/ Där finns över 300, säkert 700 gratis webhosts listade. Enkelt att hitta en webhost som har alla scriptarspråk aktiverade. Kolla i topplistan, där finns de bästa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Youx Skrivet 28 November 2006 Rapport Dela Skrivet 28 November 2006 Det fanns javascript! www.olzsson.com tror jag att adressen hette Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaitan Skrivet 28 November 2006 Rapport Dela Skrivet 28 November 2006 Använder du olzons gratistjänster får du reklam och kan inte få samma layout som din sida. Men det brukar vara det enklaste för de som kör plant HTML utan serverscript. Förresten, Javascript? Det är bara det att de hostar mailsidan på sin sida. Du klistrar bara in en länk till sidan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Youx Skrivet 30 November 2006 Rapport Dela Skrivet 30 November 2006 jaså.. det funkar jätte bra utan reklam och det är inte bara en läng kolla själv på Skämt www.stream.2u.se Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.