Hoppa till innehåll

Bra Dator?

Oddset

Rekommendera inlägg

Hej, jag har tänkt köpa ny dator nu efter jul när man inhåvat lite cash från godtrogna släktingar. Tänkte då beställa från Dell, modellen Dimension E521 eller Dimension E520. Ville då ha hjälp att bestämma vilken som skulle bli bäst. Priset skiljer bara 500kr så det är ingen fara med det. Eftersom jag komponerat ihop det själv kanske ni kan tipsa om något jag kan ändra på.

Dimension E521

Komponenter:

AMD® Athlon™ 64 X2 Processor 5000+

Genuine Windows® XP Media Center Edition 2005

Hämt- och returservice, endast 1 år

1 GB DDR2-minne med dubbla kanaler 533 MHz [2 x 512]

250GB (7200rpm) Serial ATA Hard Drive with 8MB DataBurst™ cache

16 X DVD +/- RW Drive

256MB ATI Radeon X1300 Pro graphics card

Integrated 2.0 Channel High Definition Audio

Ingen Floppy Drive

Priset för den här maskinen är 7 928:-

Dimension E520

Komponenter:

Intel® Pentium® D 945 Dual Core Processor (3.40GHz, 800MHz fsb, 2x2MB cache)

Genuine Windows® XP Media Center Edition 2005

Hämt- och returservice, endast 1 år

1024MB Dual Channel DDR2 533MHz (2x512MB) Minne

160GB (7200rpm) Serial ATA Hard Drive with 8MB DataBurst™ cache

16X DVD+/-RW Drive

256MB ATI Radeon X1300 Pro graphics card

Integrated Audio with Dolby Digital 7.1 capability

Ingen Floppy Drive

Och priset för den här är 7 552:-. Jag uppskattar all hjälp jag får.

Redigerat av Oddset
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har samma ljudkort, Integrated 2.0 Channel High Definition Audio, och jag kan säga till dig att det är totalt skräp. annars ser maskinen bra ut, men ett annat ljufkort ska du nog ha om du ska spela spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Twiztha_MF

själv skulle jag tatt första datorn men kan du ge specifikationer för om den bara har AGP kort anslutning eller också PCI-E för du kommer behöva ett bättre grafik kort skulle rekomendera ett ATI X1600 PRO 512 MB för 100 spänn klarar alla spel just nu med AA och allt på högsta och 1024X1024 resolution, och sen 512 MB ram mer och du kan lira vad som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

mu1991: Jag ska spela lite och ävenha som surfdator. Inte några hightech spel som GoW eller sånt.

PoisoN: Priset blir 8 428kr eller 8 053:-. Det blir för mycket för min budget, men jag bryr mig ändå inte så mycketom ljudet.

Twistha: Jag kommer inte spela några värstingspel så jag behöver inte bättre grafikkort än det där. Och det grafikkortet som sitter i stöder PCI-e.

Redigerat av Oddset
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Bf2-nörden-Niclas

Om du ska spela spel som Act of War eller Battlefield 2 så ska du ha denna dator, kanske bättre. Men om du nu ska surfa på nätet så köp en billigare med mindre prestanda!

Redigerat av Bf2-nörden-Niclas
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej jag tog bort diskettenheten, tack för infon Salza.

[EDIT]: Jag gjorde lite googlesurfande och gick in på någon sida vars det stog att AMD Athlon x2 5000+ motsvarar en 2.60ghz x2 processor. Är det ändå bättre att ta den istället för en Intel Dual Core x2 3.40ghz?

Redigerat av Oddset
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...