:Fuskaren: Skrivet 22 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2007 tycker att det ska stå varningstexter på bion om hur den är så får man välja själv om man är mogen nog att se den men annars tycker jag åldersgränser inte borde va från den dagen man fyller utan det året som tex nu, alla jag känner fyller år relativt tidigt och har moppar men jag fyller sent. jag blir ju inte direkt mognare eller bättre på att köra medans jag väntar nån månad extra Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
123spill Skrivet 22 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2007 Ja men tänk dig att en person är född t ex. 3e Januari och en annan person är född 27e December. Alltså de är födda samma år. Det skilljer nästan ett helt år mellan dem.... För dig kanske det bara handlar om ett par månader mellan dig och dina kompisar men kanske inte mellan dig och någon annan. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oske Skrivet 26 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2007 Det är väll klart att man ska ha åldersgräns . Så ni menar att en 5årig kille ska springa runt med en AK-47? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Northwest Skrivet 26 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2007 vissa personer är inte mogna för vissa tv o data spel o filmer så en rekomederad ålders gräns är nog bra att ha Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FreakyStyley Skrivet 26 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2007 (redigerat) Ålder gränser på bio,bil,alkohol,sigareter,snus och sånt så är åldergräns bra! :) Men på spel som är för 12+ är överdrivet! dom borde va för 7+!!! Redigerat 26 Mars 2007 av LIME Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oske Skrivet 26 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2007 Borde ha kvar det tycker jag :) fast om man e 14 och ska gå på en 15 års film bode man få! men typ om en 14 åring går på en 18 års film så överdriver man! :rolleyes: Så du menar att du säger att du är 14 om du ska gå på en film med åldersgräns på 15? :meddum: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FreakyStyley Skrivet 26 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2007 ööö...nä du har nog rätt! :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 26 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2007 Man kan alltid försöka, det är inte bara moralkärringar som står i kassan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 27 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2007 Det är väll klart att man ska ha åldersgräns . Så ni menar att en 5årig kille ska springa runt med en AK-47? Självklart ska ha få det, kanske inte för föräldrarna men lagligt. Om en femåring kan gå till affären och köpa spelet (vilket inte många gör, men låt oss säga att han gör det) så ska han få köpa spelet för han i kassan. Inga åldergränser! Det är föräldrarna som bestämmer över sina barn, ingen annan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oske Skrivet 27 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2007 Det är väll klart att man ska ha åldersgräns . Så ni menar att en 5årig kille ska springa runt med en AK-47? Ja, jag förstår vad du menar . ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.