Hoppa till innehåll

Åldersgräns På Vissa Grejer..


Gäst DonKeN

Rekommendera inlägg

Gäst Twiztha_MF

ja PEGI ser bara blodet och inte det taktiska i tex Gears of War, visst är det blodigt men också realistiskt, då kanske barn avskräcks från att motorsåga huvudet av nån, men det tänker inte dom när dom sitter med sina stora feta rövar där borta i los angeles med en hamburgare i handen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 117
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

ja PEGI ser bara blodet och inte det taktiska i tex Gears of War, visst är det blodigt men också realistiskt, då kanske barn avskräcks från att motorsåga huvudet av nån, men det tänker inte dom när dom sitter med sina stora feta rövar där borta i los angeles med en hamburgare i handen.

 

Jag är van vis blod och sådant, och jag blir inte rädd så lätt. Men tänk på att det finns dom som är det. Alltså ovana och rädda för blod. Om sådana barn, vid tidig ålder börjar spela våldsamma spel. Då kan de få en felaktig bild av samhället, ja man får slå på folk. Därför tycker jag att det är bra att barn inte kan få tag i spel som är för blodiga, så som San Andreas.

 

Jag tycker inte att du ska sitta här och idiotförklara PEGI, för att PEGI är ett stort och seriöst företag. Om ett spel är blodigt, så får det en rekommendation., som lyder att det är olämpligt för barn.

”Ja men f*n vad löjligt” – Läs dessa två punkter.

 

1. Rekommendationer finns inte för att j*vlas med dig, även om det kan kännas så i många fall. De finns för att skydda dig, men det kan vara svårt att förstå.

 

2. I fall om dina föräldrar och du tycker att du tål blod och är redo för lite råare och mer blodiga spel. Ja då kan du köpa de spelen med 18 åldersgräns.

 

Men visst, vissa åldersgränser är totalt onödiga kan jag tycka, men den är säkert inte det ändå. För PEGI sätter ju inte 18 + på ett spel, helt utan anledning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man blir ju ffs byxmyndig vid 15års åldern och borde lära sig allt när man är 13 år så att man är förbered

Jag blev alldeles vansinnig när jag tänkte kolla på SAW 3, jag väntade aslänge på releasen så står en j*vla stor moralkärring och säger, hit med legitimation, jag släpper inte in dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man blir ju ffs byxmyndig vid 15års åldern och borde lära sig allt när man är 13 år så att man är förbered

Jag blev alldeles vansinnig när jag tänkte kolla på SAW 3, jag väntade aslänge på releasen så står en j*vla stor moralkärring och säger, hit med legitimation, jag släpper inte in dig.

 

Det är nog för att Saw inte är så lämplig för personer under 15 år egentligen. Jag har sätt de första filmerna, de är rätt råa. Så bli inte arg, det är inte bra att du ser en sådan film, DonKeN. Saw är blodig och rå, bieffekterna gör inte det hela bättre. Se filmen när den kommer ut på DVD, med dina föräldrar.

Och tänk på att; ”Allt har sin tid”.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man blir ju ffs byxmyndig vid 15års åldern och borde lära sig allt när man är 13 år så att man är förbered

Jag blev alldeles vansinnig när jag tänkte kolla på SAW 3, jag väntade aslänge på releasen så står en j*vla stor moralkärring och säger, hit med legitimation, jag släpper inte in dig.

 

 

Bieffekter ? Hur menar du nu ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man blir ju ffs byxmyndig vid 15års åldern och borde lära sig allt när man är 13 år så att man är förbered

Jag blev alldeles vansinnig när jag tänkte kolla på SAW 3, jag väntade aslänge på releasen så står en j*vla stor moralkärring och säger, hit med legitimation, jag släpper inte in dig.

 

Ljudeffekter är ofta mer högljudda, detta leder till att jag lättare bli skrämd. Bioduken, är stor vilket leder till att jag ser alla läskiga detaljer. Sedan så sitter man på sin biostol i mörkret.

Helt klart läskigare än det skulle vara hemma i soffan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså tycker ni inte att många under 15år blir diskriminerade på något sätt när dem vill se på en film i bio. Mina polare hade väntat t.ex för att se Saw 3, dem väntade i cirka 2månader så går dem till kassan. Dem är 13-14åringar. Så säger en iriterande moralkärring, ni är för unga. Ni får lov och vänta tills ni växer upp och mognar till er så ni får se på den här filmen. Tycker ni inte det är väl lite iriterande? Jag menar, jag går in på alla åldersgräns filmer för jag liknar inte direkt en 12åring.

Men jag tycker det är synd att andra inte får se alla filmer.

 

Säg vad ni tycker.. Mods, va lite schyssta och godkänn tråden  :D

 

Diskriminera hit, diskriminera dit. Inser du ens vad diskriminera är?

Redigerat av Ripto
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man blir ju ffs byxmyndig vid 15års åldern och borde lära sig allt när man är 13 år så att man är förbered

Jag blev alldeles vansinnig när jag tänkte kolla på SAW 3, jag väntade aslänge på releasen så står en j*vla stor moralkärring och säger, hit med legitimation, jag släpper inte in dig.

 

Bieffekter är dock sådant man får av till exempel mediciner. Huvudverk, trötthet osv. Men jag fattar vad du menar.

 

Dock tycker jag det är läskigare hemma, alldeles ensam i mörkret. Plötsligt hör man ett ljud från övervåningen :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man blir ju ffs byxmyndig vid 15års åldern och borde lära sig allt när man är 13 år så att man är förbered

Jag blev alldeles vansinnig när jag tänkte kolla på SAW 3, jag väntade aslänge på releasen så står en j*vla stor moralkärring och säger, hit med legitimation, jag släpper inte in dig.

 

 

 

Jag skrev fel, men jag är rätt säker på att jag kan få bieffekter av en läskig film, i fall om jag bara brukar se på komedi.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man blir ju ffs byxmyndig vid 15års åldern och borde lära sig allt när man är 13 år så att man är förbered

Jag blev alldeles vansinnig när jag tänkte kolla på SAW 3, jag väntade aslänge på releasen så står en j*vla stor moralkärring och säger, hit med legitimation, jag släpper inte in dig.

 

Hallå?? Jag har sett 1, 2 på Bio och jag kom in lätt som en plätt utan att säljaren fick en misstänksam blick. Säg mig varför jag ska kolla med mina föräldrar? Jag är inte sån som pissar på sig för att det kommer en skvät blod.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man blir ju ffs byxmyndig vid 15års åldern och borde lära sig allt när man är 13 år så att man är förbered

Jag blev alldeles vansinnig när jag tänkte kolla på SAW 3, jag väntade aslänge på releasen så står en j*vla stor moralkärring och säger, hit med legitimation, jag släpper inte in dig.

 

 

Det är kanske för att du ser äldre ut, än vad du egentligen är. Det är alltid bra att titta på filmer med 15+ gräns med ens föräldrar, i fall om du är under 15 år. Egentligen ska du inte alls kolla på sådana filmer, men i fall du måste så bör du se den med dina föräldrar. Jag blir inte rädd så lätt, det kanske du inte blir. Men vissa filmer kan göra stora intryck på dig, det kan leda till mardrömmar och paranoia.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man blir ju ffs byxmyndig vid 15års åldern och borde lära sig allt när man är 13 år så att man är förbered

Jag blev alldeles vansinnig när jag tänkte kolla på SAW 3, jag väntade aslänge på releasen så står en j*vla stor moralkärring och säger, hit med legitimation, jag släpper inte in dig.

 

Som sagt så kan man se äldre ut än vad man är. Men man kan ju även vara väldigt mogen för sin ålder. Vissa 12-åringar är lika mogna som 15-åringar. Men eftersom man har kommit fram till att 15 år är en bra ålder, dvs en ålder där de flesta klarar av att se sådana filmer, så tycker jag inte att man ska klaga. Men det är ju alltid lite spännande första gångerna man går och ser barnförbjudna filmer, utan att vara tillräckligt gammal. Så jag ser inget fel i att försöka komma in på en film fast man kanske är ett år eller två för ung ;) nån enstaka gång, alltså.

Redigerat av Jayzmo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...