123spill Skrivet 4 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 4 Februari 2007 (redigerat) 13 skulle vara för lite. Tänk nån galen 13:åring som just fått sin moppe. Hur lungt tror du han kör då? Han skulle gasa på som en galning. Jag säger inte att alla är sånna men det finns vissa som inte är helt klara där uppe. Redigerat 4 Februari 2007 av 123spill Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 5 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2007 Det är det som är felet, alla ska inte behöva drabbas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
123spill Skrivet 5 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2007 Jo visst är det synd för dem. Men jag vet inga siffror på hur många som skulle klara av att köra moppe som 13 åring. Om majoriteten skulle kunna klara av att köra, då skulle 13 åringar kanske få köra moppe enligt mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 5 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2007 Men majoriteten av 13-åringar klarar inte av att köra moppe. (de klarar säkert av att starta den, hålla balansen osv, men det är inte det jag menar.) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
123spill Skrivet 5 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2007 Jo jag förstår vad du menar. Dem kommer inte hålla säkerhetsregler och sånt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Snake_Eater Skrivet 6 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2007 Åldersgränsen är bara en rekommenderad åldersgräns, så din kompis hade all rätt i världen att gå och se "Saw III" på bio. Samma sak gäller spel, fast då ska föräldrarna vara med och bestämma vilka spel som är lämpliga för sitt barn. Dead Rising t.ex, är inte lämpligt för ett barn vid 10 års ålder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 6 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2007 Nej... På spel är det bara en rekommenderad åldersgräns, på biografer är det en lag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 7 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 7 Februari 2007 Inte alls bara rekommenderat, t.ex. Det är olagligt för butiker och sälja 50cent spelet till minderåriga bara för det är våldsamt, har självt sett att många misslyckat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 7 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 7 Februari 2007 Jo. På spel är det bara en rekommendation (som butiker oftast följer). På biografer är det en lag. Det finns ingen lag som heter PEGI (som är de som sätter ut den rekommenderade åldrarna.) Däremot finns det en lag som heter granskningslagen. Den lagen bestämmer åldersgränserna på en biograf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tHOORd Skrivet 8 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 8 Februari 2007 Majoriteten av alla 15åringar kör ju redan idag som idioter, så att sänka åldern vore bara idiotiskt. Då måste man till att börja med sänka åldern så att man är straffmyndig när man är 13. Däremot så tycker jag att man kan höja hastigheten på mopederna till 60-65 och ha bättre utbildning. Körde dock själv moped som 12åring, och jag var väl kanske inte den mest lämpligaste personen att köra i trafik. Men vad man tycker ska gälla andra och vad man gör själv skiljer ju sig lite. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Snake_Eater Skrivet 8 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 8 Februari 2007 Visste inte att det fanns en sådan lag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 9 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 9 Februari 2007 Jag måste påpeka en dum grej i staden där jag bor. Nu efetr att den nya Bond-filmen börjat visas på bio har de förbjudet alla under 15 år att se den även om man går i vuxet sällskap, dessutom måste man ha legitimation. Det är ganska konstigt eftersom värre filmer som The Grudge och Motorsågsmassakern har gått innan de införde legitimation-grejen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.